כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"זה לא הגיוני בכלל"

הרב שמטפל במאות יתומים באוקראינה לא מתכוון לברוח

הרב בקשט המפורסם מאוקראינה שמפעיל שלושה בתי יתומים מבהיר כי אינו מתכוון לברוח ולמרות שילדים התעוררו בלילה מפוחדים ובוכיים הוא מנסה להסביר להם שהמלחמה לא מופנית כלפיהם 

הרב שמטפל במאות יתומים באוקראינה לא מתכוון לברוח
הרב שלמה בקשט צילום: באדיבות המצלם

הרב שלמה בקשט, יחד עם הרב רפאל קרוסקל וצוותם שמטפלים ב-250 ילדים משלושת בתי היתומים שהם מנהלים באוקראינה, נשארים ולא מתכוונים לברוח.

זה היה מוצא אחרון שנועד להוציא את הילדים מעיר הנמל הדרומית אודסה ומנתיב הפלישה הרוסית הממשמשת ובאה אל לבוב, עיר קרובה לגבול עם פולין. אבל כשהחיילים הרוסים חצו את הגבול מוקדם בבוקר יום חמישי, התוכנית כבר נראתה חסרת תועלת. פיצוצים היו בחרקוב במזרח ועד אודסה בדרום ואפילו אזור וולין ליד לבוב בחלק המערבי של המדינה. נראה היה שהיקף הפלישה לא נעצר.

"אנחנו לא מתכוונים להעביר ילדים ממקום אחד שמופצץ למקום אחר שמופצץ, זה לא הגיוני בכלל", אמר הרב בקשט, יליד ישראל המתגורר באוקראינה מאז 1994, לסוכנות הידיעות היהודית JTA "אנחנו הולכים להתכופף עד יעבור זעם".

הרב שלמה בקשט.

הרב בקשט אמר שכמה מהילדים התעוררו בלילה לקול חבטה לא מוכר של ארטילריה שהתפוצצה מרחוק. הם גם חווים חרדה, "הסברנו שהייתה מלחמה אבל זה לא מכוון אליהם, מה שאני מאמין שזו האמת", אמר הרב בקשט. "חלקם נרגעו, אבל אחרים לא ממש והפחד נשאר בעיניהם".

ל'בחדרי חרדים' אמר הרב בקשט, "אנחנו לא בורחים לאף מקום, אנחנו נשארים לדאוג למאות היתומים, יש כאן יתומים שצריכים אנשים שיודעים איך לטפל בהם, אי אפשר להשאיר אותם לחסדי אחרים ופשוט לברוח, וגם להעביר אותם ממקום למקום שלא בטוח שיהיה שקט, זה רק יהרוס, אנחנו נשארים איתם במקומות הכי בטוחים שאפשר, לא פרסמנו היכן נשהה, כי אין הברכה שורה אלא בדבר הסמוי מן העין".

בית יתומים ילדים יתומים מלחמת אוקראינה רוסיה הרב שלמה בקשט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד