כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
שוב העולם שותק

חוסר התגובה של המערב מול התוקפנות של פוטין / דעה

חוסר המעש של המערב מול התוקפנות הרוסית מזכיר ימים אפלים שיכולנו לחשוב כי למדנו מהם והעולם שוב לא ישתוק מול עוולות, אך מסתבר כי ההיסטוריה חוזרת על עצמה ביתר שאת // דעה

חוסר התגובה של המערב מול התוקפנות של פוטין / דעה
ולדימיר פוטין צילום: הדס פרוש, פלאש 90

רבים תוהים ברשתות החברתיות, איך דבר כזה יכול לקרות, איך בשנת 2022 מדינה חזקה כובשת מדינה אחרת, והעולם רק מצקצק. אנחנו צריכים להיזכר בדברים שאמר ראש ממשלת בריטניה וינסטון צ'רצ'יל: "היתה לך הבחירה בין מלחמה לבושה. בחרת בושה ותקבל מלחמה". חיילים רוסים הסתערו על אוקראינה בדיוק כפי שהם עשו לפני כ-100 שנה, כשהמדינה הכריזה לראשונה על עצמאותה, ההשלכות של הצעד המפלצתי הזה ירעידו את העולם.

ישעיהו הנביא אומר בפרק כו' פסוק כ', "לֵךְ עַמִּי בֹּא בַחֲדָרֶיךָ וּסְגֹר דְּלָתְךָ בַּעֲדֶךָ חֲבִי כִמְעַט רֶגַע עַד יַעֲבָר זָעַם", את הדברים אמר הנביא לפשוטי העם, לא לאנשים שאמורים להגן על העם. עומדים מנהיגי מדינות באירופה ומקשקשים על סנקציות שלא מזיזות לפוטין, ואם מישהו חושב שזה רק אוקראינה, אז שיתכונן שרוסיה תנסה לכבוש מדינות נוספות, שלא לדבר על סין הענקית שמחכה לבלוע את טיוואן שכנתה, ארה"ב מאיימת על סין שלא תעשה זאת, אך סין רואה את הנעשה ברוסיה ואומרת לעצמה "ביידן הוא נמר של נייר".

כאשר בשנת 2014 רוסיה תקפה את אוקראינה וסיפחה את קרים, המערב, ארה"ב, העולם החופשי, האו"ם, כולם יחד בחרו בבושה, ושתקו, אולי קצת גינו, אבל זה היה כדי לצאת ידי חובה, עכשיו המערב הבין שהוא בחר בבושה וקיבל מלחמה, פוטין לא יהסס לכבוד מדינה נוספת אם יחשוק בכך.

אל תתפלאו אם סין תבלע את טיוואן, ותהיו בטוחים שהעולם יעמוד מנגד, העולם יצקצק, יעשה קצת רעש אבל למעשה אין מה לעשות נגד סין, הכלכלה העולמית תלויה בסין, אם סין תפסיק לייצר לאירופה, אירופה תהיה בבעיה, המפעלים הגדולים בעולם מייצרים בסין, אירופה תלויה בסין, אם אירופה תייצר לבד המחירים יקפצו במאות אחוזים, כך שלאיים על סין לא בא בחשבון.

גם ישראל הקטנה צריכה לדעת, אם היא תותקף, אף אחד לא יעמוד לצידה, לא ארה"ב, לא האו"ם שמתגלה כאן כארגון קיקיוני שחוץ מכסף ויח"צ לא שווה כלום. אין לנו על מי לסמוך אלא על אבינו שבשמים.

הטלת סנקציות ולדימיר פוטין ג'ו ביידן מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד