ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"להסיט תשומת לבם מהבעיות"

בבית המשפט: נבלני תקף את פוטין על המלחמה

"המלחמה עם אוקראינה החלה כדי לכסות את השוד של אזרחים רוסים ולהסיט את תשומת לבם מהבעיות הפנימיות של המדינה, מההידרדרות של כלכלתה", כך אמר מתנגד השלטון נבלני בדיון שנערך בבית המשפט

בבית המשפט: נבלני תקף את פוטין על המלחמה
מתוך האינסטגרם שלו צילום: אלכסיי נבלני

מבקר הפנים הבולט ביותר של פוטין, אלכסיי נבלני, התבטא נגד הפלישה של רוסיה במהלך דיון בבית המשפט. "המלחמה עם אוקראינה החלה כדי לכסות את השוד של אזרחים רוסים ולהסיט את תשומת לבם מהבעיות הפנימיות של המדינה, מההידרדרות של כלכלתה", אמר. "אני נגד המלחמה הזו".

נבלני מרצה כעת עונש מאסר בגין הפרות שחרור על תנאי, שעלול להתארך ליותר מעשור אם יורשע באישומים חדשים, לרבות הונאה וביזיון בית המשפט. בני בריתו של נבלני טענו כי משפטו האחרון - שנפתח בשבוע שעבר - תוכנן בכוונה בסמוך עם המשבר באוקראינה.

נבלני, המרצה עונש מאסר שעלול להתארך עד 15 שנים אם יורשע במעילה ובאישומים נוספים, המשיך ואמר: "המלחמה הזו תוביל למספר עצום של קורבנות, תהרוס חיים ותמשיך את ההתרוששות של העם הרוסי".

נבלני, שבנה בעשור האחרון ארגון גדול נגד שחיתות ומפלגת אופוזיציה עם אלפי תומכים ומשרדים ברחבי רוסיה, הורעל על ידי סוכן רוסי ב-2020 ונעצר עם שובו למדינה בשנה שעברה.

כמה ממבקריו של פוטין מתארים את הקמפיין שלו נגד ארגונו של נבלני, כהקדמה למתקפה שפתח נגד אוקראינה. נבלני המשיך למתוח ביקורת על פוטין באמצעות עורכי דין שפוגשים אותו מדי פעם בכלא. ביום שלישי, לאחר שפוטין נשא נאום ארוך בו נראה כי הוא רוצה לכבוש את כל אוקראינה, פרסם נבלני שרשור ארוך בטוויטר שכינה את חברי המעגל הפנימי של מר פוטין "גנבים סניליים".

ולדימיר פוטין אלכסיי נבלני מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד