י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

חרדי אסף שק ארבה למאכל: "הביסלי של פעם"

יש מי שמנשנש חגבים להנאתו: מאיר רנה, חרדי מתל אביב, אסף רבע שק חגבים • "זה חגב מדברי כשר מהתורה. אוכלים את זה כמו פיצוחים, זה היה הביסלי של פעם"

מאיר רנה באיסוף החגבים. צילום: פלאש 90
מאיר רנה באיסוף החגבים. צילום: פלאש 90

החקלאים בדרום כואבים את הנזק שגרמו נחילי הארבה לגידולים בנגב, אותו הם מעריכים במיליוני שקלים, אולם יש מי שמרוצה מאוד מהגעת החגבים לארצנו.

מאיר רנה, חרדי תושב תל-אביב, סיפר הבוקר (ד) לאתר 'וואלה' כי הוא הגיע במיוחד בשעת בוקר מוקדמת לקיבוץ באר מילכה כדי לחזות בפלא ולתפוס את החגבים במטרה לאכול אותם.

"התחלנו לאסוף ומילאנו רבע שק. זה חגב מדברי, כשר מן התורה", הוא מעיד. "מאז שאני קטן אני שומע סיפורים שהיו אוכלים את זה בתימן, אוספים בשקים ומכניסים לתנור, ואני מחכה לזה. אכלתי לפני כמה שנים אחד קטן, דווקא היה טעים".

לדבריו, "אכלתי אחד לפני כמה שנים, זה כמו ביסלי. אתה מבשל אותו בתנור, כמו פיצוחים אתה אוכל אותו. זה היה הביסלי של פעם. מורידים לו את הראש בסיבוב, מושכים אותו, את הרגליים והכנפיים, ונשאר החלק שאוכלים".

משעות הבוקר פועלים באזור הגבול עם מצרים שלושה מטוסי ריסוס שמפזרים חומר הדברה, כדי להביא להשמדת שאריות הנחילים, פן הרוחות מצפון לא יהיו חזקות דיין ותתאפשר התפשטותם מזרחה לעבר שטחים ירוקים בנגב המדברי.

בתוך כך, הרב יצחק יוסף, ראש ישיבת 'חזון עובדיה', כתב היום בתשובה לרב אהרון זכאים, ראש ישיבת הוראה 'ארזים', כי חל איסור הלכתי לאכול את החגבים, "מנהגנו פשוט שלא לאכול שום חגב, אפילו כשיש איזה סימנים. ואפילו שיודע ששמו חגב לפי שאין אנו בקיאים בשמותיהם וסימניהם ואין לנו מסורת ברורה על כך".
ארבה חגב מסורת אוכל כשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד