י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

פסח בפתח • הגיע הזמן לרענן את חדר הרחצה

את חדר הרחצה בבית ניתן לשדרג בעלות לא גבוהה • איך מעצבים במינימום השקעה אך עם מקסימום תוצאה? • ואיך מנקים את נכון? • אוסף טיפים לשיפוץ וניקוי חדר הרחצה

התמונות באדיבות סופר קרמיק
התמונות באדיבות סופר קרמיק



שיפוץ הבית לפני חג הפסח לא חייב להיות התחייבות יקרה. ניתן לשפץ את חדר הרחצה. הוא לא עוד חדר בבית, אלא חלל חשוב שתורם לאווירה הכללית, ולתחושת נוחה בבית.

ניתן לשפץ בזול ולקבל תמורה טובה להוצאה הכספית. עם תכנון ותקציב מינימאלי.

גבי קליין, מנכ"ל ויה ארקדיה וסופר קרמיק מעניק מספר טיפים שימושיים.

• החליטו על תקציב: שיפוץ בזול לא בהכרח אומר שימוש בחומרים זולים, אבל אומר מציאת דרכים לשיקום תוך שימוש בחומרים טובים ועמידה בתקציב.

ראשית החליטו אם לשפץ באופן מלא או חלקי. האם לעשות שימוש חוזר בארונות או מקלחונים קיימים. האם לשדרג על ידי הדבקת 'דקור' - אריח צבעוני שניתן להדביקו מעל החיפוי הקיים, וכך מתקבל מראה חדש, מודרני ומשודרג במינימום השקעה. או להשקיע בהחלפת ברזים, דבר נחשב לפרויקט קל לעשייה.

בחרו ברז שהוא פונקציונאלי, אבל גם נעים לעין. ישנו מבחר של ברזים יפים וזולים. שינויים עדינים יכולים לעשות הבדל בולט במראה החדר. תשובות לשאלות אלה ישפיעו על תכנון התקציב.



חשבו על רעיון

תכנון: חשוב שיהיה לכם רעיון וקונספט עיצובי.

ניתן לקבל שלל רעיונות והשראות לעיצוב דרך מגזיני עיצוב, אתרי אינטרנט או חנויות קונספט שבהם ניתן להתרשם מחדרים מעוצבים על ידי מומחים במגוון סגנונות מהפנטים.

הקפידו למדוד בצורה נכונה ולקנות אריחים נוספים לתיקונים בעתיד, במיוחד אם מדובר בסגנונות שיופסקו ביום מן הימים. אריחים מסוג זה מתומחרים נמוך יותר מכיוון שהם כבר לא יהיו זמינים, רק צריך לוודא להצטייד באריחים מיותרים לצורכים עתידיים.

• שימוש חוזר: השתמשו בארונות קיימים, אסלות, אמבטיות ומקלחונים אם הם עדיין במצב טוב. ניתן לשפץ או לחדש אותם על מנת לגרום להם להיראות כמו חדשים. ידיות חדשות, דקורטיביות וייחודיות לארונות ולמגירות יכולים ליצור רענון פשוט וליצור שדרוג.

ותרו על קניית מראה חדשה אם הקיימת עדיין עובדת, אבל מסגרו אותה כדי שתראה חדשה ואטרקטיבית. מראה מרכזית הופכת כל חדר לנוצץ ורומנטי. מעבר ליופי, מראה משרתת את המטרה על ידי שקיפות של אור. חדר שינה קטן מקבל תחושה של חדר ענק על ידי שילוב מראה גדולה.

• צביעה: צביעה או הוספת אלמנטים דקורטיביים בצבע היא דרך זולה ומהירה לתת לחדר האמבטיה מראה רענן.

רכשו כמה ליטרים של צבע בהתאם לגודל של החדר, כמו גם מברשות צבע, מגשים ויריעות פלסטיק. צביעה של החדר בגוונים הנכונים מרעננת ויוצרת הרגשה כיפית, אוירה קלילה ותחושה נעימה שגורמת לחיוך תמידי. בחרו צבע המשקף את המראה החדש שאליו אתם מכוונים.

אם יש אור טבעי מינימאלי, בחרו בגוונים בהירים יותר שנותנים תחושת רוגע ויוצרים מראה נקי, קלאסי ואלגנטי. אבל אם חדר האמבטיה מואר בהרבה אור טבעי, ניתן ללכת על גוונים כהים ונועזים יותר. שילוב בין שני גוונים או יותר מעניקים לחדר מראה מעוצב ושיקי.

איך מנקים?

ואחרי השיפוץ צריך לנקות: שרית ברא"ז-פישר, מנהלת תחום כלים סניטריים וברזים בחברת 'נגב', מנדבת לנו כמה טיפים לניקוי ומירוק חדר האמבטיה :

כדי לנקות נכון את חדר האמבטיה בלי לפגוע בכלים ובאריחים העדינים, חשוב להקפיד על כמה כללי ניקוי, שמלבד צחצוח והבהקת חדר האמבטיה ישמרו על המראה המקורי שלהם, ללא שריטות וללא שינויי צבע.

• אין להשתמש בדטרגנטים חזקים וחריפים על אבן או על חיפויי שיש.

• כדי להבריק אבן ושיש אפשר להשתמש בחומרי ניקוי המכילים תוספת פוליש-וקס.

• אין להשתמש בחומרי ניקוי המכילים פוליש-וקס לניקוי רצפות קרמיקה, גרניט ופורצלן מזוגג. שיטת הניקוי היעילה ביותר היא באמצעות מים ומעט סבון, וזאת מפני שחומרי הניקוי המכילים פוליש-וקס יוצרים שכבת שומן הגורמת לרצפה להיראות מוכתמת.

• פעם בשנה מומלץ למרוח סילר על האבן והשיש, דבר המונע את ספיגת הלכלוך באבן. יש להיצמד להוראות השימוש בסילר ולאוורר את הבית היטב בזמן ולאחר הפעולה למשך כ-10 שעות לפחות.

• להסרת עובש מאריחי קרמיקה ומהחיבורים בין דופנות האמבטיה והאריחים מומלץ להשתמש בחומרי ניקוי המיועדים להסרת עובש בלבד.

עוד טיפים

• לכלוך ושאריות צבע לאחר שיפוץ אפשר להסיר מאריחי הקרמיקה באמצעות כל סוג חומצה )לקרמיקה תכונות זהות לזכוכית), אולם מומלץ לנקות כתמי צבע באופן נקודתי מאחר שהחומצה פוגעת ברוֹבה (חומר המצוי במרווחים שבין האריחים)

• רובה (חומר המילוי בין המרצפות) - באופן כללי כדאי לדעת שצבע הרובה המומלץ הוא צבע אפור בהיר הנחשב כיום לצבע מודרני מאוד, שנראה תמיד במצב טוב בהשוואה לצבע הלבן או לגוונים בהירים אחרים. כדי להחליף רובה חורצים בעזרת סכין לחריצת רובה שאפשר לרכוש בכל חנויות עשה זאת בעצמך, שואבים את השאריות ושולפים החוצה. מערבבים לפי הוראות היצרן את אבקת הרובה החדשה (צבעונית או לבנה), מומלץ להוסיף תוסף רובה המאריך את חייה. ממלאים את החריצים ומאווררים היטב את החדר.

• לניקוי האבנית שעל הקרמיקה אפשר להוסיף חומץ טבעי (כזה שמשמש גם לסלט) למי השטיפה, ולנקות בעדינות.

• כדי להבריק ברזים אין להשתמש בסקוטש או בספוגית קשה אלא רק במטלית לחה או בס קוטש ישן, וזאת כדי למנוע שריטות. ברזים אפשר להבריק בחומרי ניקוי מיוחדים או בעזרת חומץ טבעי (למאכל).

• את האבנית שבאסלה ובאמבטיה אפשר להסיר בקלות תוך שימוש בכל אותם חומרי ניקוי מסירי אבנית הקיימים בשוק. גם השריה בחומץ טבעי (למאכל) תעשה את אותה הפעולה אולם תארך זמן רב יותר.
פסח גבי קליין שרית ברא ויה קרדיה סופר קרמיק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד