ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

משרד החינוך: תלמיד שקיבל צו התייצבות לא יתוקצב

משרד החינוך לראשי ישיבות: לא יתוקצבו בני ישיבות שנקבע מועד להתייצבותם לגיוס • ח"כ גפני ל'בחדרי חרדים': "המכתב נועד רק כדי להוסיף שמן למדורת ההסתה"

בישיבה. צילום: ארכיון
בישיבה. צילום: ארכיון



מי שחשב שביטולו של חוק טל הוא משהו טכני שלא יגרור בעקבותיו צרות לעולם הישיבות, עמד עד מהרה על טעותו. בעוד שברוב הישיבות הייתה ההוראה לבחורים לגשת לבקו"ם ולהתייצב כחוק, הרי שיש ראשי ישיבות, מעטים אמנם, שהורו שלא לעשות כן.

התוצאה: בחורים קיבלו צווי גיוס, והניחו אותם בפח האשפה. אלא שהצווים המשיכו להגיע, ובסופו של דבר הגיע גם צו המעצר, כמקובל על פי החוק.

בעקבות כך הוציא הבוקר עמוס צאיידה, מנהל אגף מוסדות תורניים במשרד החינוך, מכתב ובו הוראה ברורה, לפיה תלמיד ישיבה שקיבל צו התייצבות אישי לשירות, ינתן לו תקציב רק עד למועד התייצבותו.

במכתבו כותב צייאדה, כי התיקון למבחני התמיכה בלימוד תורני ובפעולות מיוחדות למוסדות תורניים, המאפשר את המשך תקצוב הישיבות והכוללים לאחר ביטול חוק טל, הוארך על-ידי שר החינוך גדעון סער עד ליום 31 באוגוסט 2013. אך התמיכה עבור תלמיד שקיבל צו התייצבות אישי לשירות סדיר תיתנן רק עד מועד התייצבותו שנקבע לו בצו.

המשמעות: בחור שלא יתייצב כחוק מסתכן באובדן הקצבה עבורו. מי שהתייצב, ממשיך לקבל קצבה עד למועד הנ"ל, שיחול בקיץ הקרוב, בתקווה שעד אז תמצא ממשלת ישראל פתרון לנושא המורכב.

האסמכתא להוראה הינה בשל ביטול חוק טל, המונע תקצוב הישיבות ללא הסדרת חקיקה מתאימה.

ח"כ משה גפני אומר ל'בחדרי חרדים': "אין בהחלטה הזאת שום חידוש ושום שינוי מהמצב שנוכחי. קיימנו שיחות גם עם המשנה ליועץ המשפטי לממשלה ואין כאמור שום הבדל במצב שהיה עד היום. עצם כתיבת המכתב נועדה, ככל הנראה, רק כדי להוסיף שמן למדורת ההסתה ולפגוע בלומדי התורה".



המכתב


ישיבות משבר גיוס תקציב בני ישיבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד