ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
גשרים פוצצו; מטוס רוסי הופל

החל הקרב על העיר קייב: פיצוצים עזים נשמעים בבירת אוקראינה

לאחר שעות בהן ניסו האוקראינים לבלום את השעטה הרוסית, הקרב על עיר הבירה קייב החל. קודם לכן, האוקראינים פוצצו שלושה גשרים במטרה לעצור את התקדמות הרוסית | מטוס רוסי הופל מעל קייב | זלנסקי זועם על ביידן שהותיר את מדינתו לבד מול התוקפנות הרוסית

החל הקרב על העיר קייב: פיצוצים עזים נשמעים בבירת אוקראינה
חיילים אוקראינים צילום: משרד ההגנה האוקראיני

החלה הפלישה הרוסית לבירת אוקראינה קייב. בשעה אחרונה החלו כוחות רוסים להגיע לאזור אובולון שבמחוז קייב - שנמצא במרחק של 10 קילומטרים מהמרכז של הבירה.

בשעות הבוקר המוקדמות (שישי), השמיים הוארו של קייב הוארו מטילים, כשהטנקים של פוטין נעו לטווח של 40 קילומטרים מקייב. גשרים המובילים לקייב ולחרקוב, במזרח, נהרסו על ידי כוחות אוקראינים במטרה לנסות להאט את ההתקדמות הרוסית.

מטוס רוסי הופל על ידי טיל קרקע-אוויר, כך מסרה ממשלת אוקראינה, ברובע דרניצקי בקייב, בדרום מזרח העיר, בניין עלה באש לאחר שטיל נורה לעברו.

שר החוץ האמריקני, אנטוני בלינקן, אמר כי ולדימיר פוטין מתכנן לכתר את הכוחות האוקראינים בקייב ולאלץ אותם להיכנע או להימחק וההנהגה של אוקראינה עלולה ליפול תוך שבוע. קצין מודיעין בכיר לשעבר של ארה"ב אמר ל'ניוזוויק': "אחרי שכוחות האוויר והתותחנים יסיימו את חלקם והמלחמה הקרקעית באמת תתחיל, אני חושב שקייב תיפול תוך מספר ימים בלבד. "הצבא עשוי למשוך כמה ימים בלחימה אבל זה לא יימשך זמן רב, הוא ייפול".

בבית הלבן העריכו אמש כי השאיפות של פוטין משתרעות מעבר לאוקראינה. במקביל, אוסטרליה מטילה סנקציות נוספות נגד רוסיה נגד כמה מאזרחיה ונגד כמה מחוקקים שלה, ומבקרת את תגובת סין, עמה יש לה סכסוך. "לא מקובל שסין ממשיכה את הסחר עם מוסקבה בשלב זה".

בתוך כך מנהיגי האיחוד האירופי הסכימו לסנקציות על מוסקבה, שכוונו ל-70% משוק הבנקים הרוסי וחברות מפתח בבעלות ממשלתית, כולל בתחום ההגנה, כך אמרה ראש נציבות האיחוד האירופי, אורסולה פון דר ליין, בציוץ. איחוד האירופי יקפיא את הנכסים הרוסיים בגוש ויעצור את הגישה של הבנקים שלו לשווקים הפיננסיים באירופה כחלק ממה שראש מדיניות החוץ של האיחוד האירופי ג'וזפ בורל תיאר כ"חבילת הסנקציות הקשה ביותר שיישמנו אי פעם".

רוסיה קייב מלחמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד