כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
טורו של הגומל

הוא הגיע ובידו האייפון השמיני, ובכה: מה אני עושה?

"החיים שלו נהרסו, כמובן, והוא לא ראה מוצא מן הסבך. בהחלטה נחושה הוא לקח את האייפון שלו ושבר אותו לרסיסים. זה היה בתחילת החודש. בשעה הראשונה הוא הרגיש כגיבור. אחרי שעתיים הוא הרגיש כמו גיבור המחזיק משקולת כבדה שעתיים ברציפות". הגומל מהתמכרויות משה טרייטל בטור מיוחד ל'בחדרי חרדים' על שינוי הרגלים וגמילה מהתמכרויות

הוא הגיע ובידו האייפון השמיני, ובכה: מה אני עושה?
מכור לאייפון צילום: פלאש 90

באותו יום ירד גשם חזק, מטר מרעיש. האיש שעמד מאחורי הדלת הקיש בחזקה ללא הפסקה, עד שהתגבר על רעש הגשם. הוא נכנס בסערה, רטוב כולו, ואמר לי: הייתי מוכן לדפוק על הדלת שלך כמה שעות, עד שתפתח.

הוא לא איפשר לי לשאול אותו למה הגיע, לא הספקתי להושיב אותו ולהציע לו לשתות, הוא לא נתן לי הזדמנות לפתוח בשיחה בת דקה על דא ועל הא כדי להפשיר את האווירה. הוא חבט על השולחן אייפון חדש, ארוז בניילון, ואמר במהירות: זהו האייפון השמיני שלי החודש.

חשבתי שהוא סוחר ממולח, קונה בזול ומוכר ביוקר, אבל הוא סיפר לי שהוא קונה אותם ביוקר ושובר אותם! הוא היה מכור לגלישה באינטרנט. לא נכנסנו לפרטים, היה ברור שהאישיות שלו מחוקה. תוך כדי שבתו אצלי הוא ניסה פעמיים ושלש לקחת את האייפון, נזכר היכן הוא נמצא וחזר בו. הסבל שנגרם לו כתוצאה מההתמכרות היה ניכר לעין. האיש היה עייף. שעות ארוכות של בהיה במסך הקטן והרצת האצבעות על המסך החלקלק לכל הכיוונים, עשו את שלהן. בעבודה ובמשפחה הוא אינו משקיע, אין לו כח, אין לו ראש, אין לו ריכוז. אני לא כאן, הוא אמר לי בייאוש, ואל תחשוב שאינני רוצה לצאת מזה.

החיים שלו נהרסו, כמובן, והוא לא ראה מוצא מן הסבך. בהחלטה נחושה הוא לקח את האייפון שלו ושבר אותו לרסיסים. זה היה בתחילת החודש. בשעה הראשונה הוא הרגיש כגיבור. אחרי שעתיים הוא הרגיש כמו גיבור
המחזיק משקולת כבדה שעתיים רצופות – סחוט לגמרי. אחרי יומיים הוא איבד כל אפשרות לעמוד מול המשיכה הבלתי נשלטת. לא היו לו, ואין לאף אחד, מנגנונים אימתניים המסוגלים לעמוד מול מניעת ההנאה שחווה
ותחושת הסבל הנוראה שהרגיש.

בבהילות הוא גייס את הכסף הדרוש וקנה את האייפון השני שלו באותו חודש. פתח והשתמש, ושוב חש שהוא הורס את חייו, ושבר אותו לרסיסים בפטיש גדול יותר. שעה גיבור. שעתיים גיבור סחוט, והאייפון השלישי היה בכיסו. כך הוא שבר שבעה מכשירי אייפון וזרק עשרות אלפי שקלים לפח האשפה של נשמתו האומללה.

אלי הוא הגיע ובידו האייפון השמיני, ובכה: מה אני עושה? הערכתי אותו מאד! הוא היה מוכן לעשות הכל כדי להיגמל, אבל לא היה לו מושג איך, והתסכול שלו הרקיע שחקים ואיים לגרום לו לאבד את שפיות דעתו. הוא לא
היה רחוק משם. לא היה צריך להיות פסיכיאטר כדי להבין את עוצמת הטלטלות שהוא חווה בתקופה כל כך קצרה, שבה הוא שובר פעם אחר פעם מכשירים יקרים שרכש בכסף שאין לו. הגיע תורי: כשניגשת לשבור את האייפון הראשון, מה חשבת? - שמכל צעד יש חזרה, בכל חנות יש אייפון זמין למכירה, ואם ארצה מאד לשוב להתמכרות שלי, אוכל לקנות מיד אייפון חדש.

האיש הזה לא ביתק במחשבתו את האייפון מלהיות מוגדר כהנאה. ככה אין סיכוי להצליח. כדי להיגמל עלינו למצוא הנאות חילופיות עלינו להבין מה הכאב שגורם לנו להימלט להתמכרות ולפנות לעזרה מקצועית כמובן בדיסקרטיות מליאה אין מצווה לסבול!

משה טרייטל הוא יו"ר ארגון הגומל ומחבר רב המכר "כיצד להיגמל מהרגלים שליליים ומהתמכרויות"

לתגובות ‫m0544613558@gmail

 

.

 

משה טרייטל התמכרויות אייפון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד