כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מאחורי הקלעים

הרפורמה ברבנות: כך המועמדים של השר כהנא לתפקיד המפתח נשרו מהמרוץ

השר מתן כהנא טרם הצליח לאייש בתפקיד מנכ"ל הרבנות הראשית את האיש בו הוא מעוניין. ברקע ועדת האיתור שהגישה את המלצותיה, המועמד של כהנא שלא נכנס לרשימת המומלצים, ערער על ההחלטה, וזו אולי הסיבה מדוע השר ממתין עם המינוי | מועמד נוסף שמועדף על כהנא זז הצידה בגלל קשיים. הוועדה התכנסה פעם נוספת כדי לדון, בינתיים החליטה להשאיר את ההמלצה עליו, אך ייתכן ואם ייבחר הוא יפסל בבג"צ

הרפורמה ברבנות: כך המועמדים של השר כהנא לתפקיד המפתח נשרו מהמרוץ
מתן כהנא צילום: Gershon Elinson/Flash90

מעל לחודש עבר מאז שוועדת האיתור הגישה את המלצותיה, והשר לשירותי דת מתן כהנא עדיין לא הודיע מי החליט שיכהן בתפקיד מנכ"ל הרבנות הראשית הבא. כעת מתברר כי ייתכן והוא מחכה לערעור של המועמד המועדף עליו.

ועדת האיתור, שבראשה עמד מנכ"ל משרדו של כהנא, הודיעה בחודש שעבר על המלצותיה לתפקיד שישפיע על הרפורמות בענייני הדת. מי שנבחרו מבין רשימה ארוכה של מועמדים הם הרב הלל הורביץ, יהודה כהן ומשה דגן.

מי שלא נכנס לרשימת ההמלצה הוא הראל גולדברג, שמונה על ידי כהנא כממלא מקום לתפקיד מנכ"ל הרבנות והוא נחשב המועמד המועדף עליו. אלא של'בחדרי חרדים' נודע כי לאחרונה גולדברג הגיש השגות על החלטות הועדה.

ייתכן והשר לשירותי דת מתמהמה בבחירת המנכ"ל כדי לחכות אם הערעור של גולדברג התקבל, ואז למנות אותו מתוך רשימת ההמלצות. אם כי הוא לא חייב לבחור מתוך הרשימה, אך זה יותר מקובל.

ועדת האיתור התכנסה לפני כשלושה שבועות כדי לדון שוב בהמלצת המועמדים, לאחר שהתברר שלא בדקה כראוי את המועמד יהודה כהן, שנחקר בעבר בחשד לשחיתות בתפקיד אחר. נציבות המדינה המליצה לוועדה גם לבדוק ליתר ביטחון את שני המועמדים הנוספים, והיא אכן בדקה אותם פעם נוספת.

ככל הידוע הועדה לא שינתה לאחר אותו דיון נוסף את המלצותיה, והשאירה ברשימה את שלושת השמות. כהנא רצה למנות את כהן אם לא את גולברג, אך לא נראה כי ייקח סיכון במינוי שלו, כיוון שבג"צ עלול לפסול אותו. אלא שאם הערעור של גולדברג יתקבל הוא צפוי להשפיע על הרשימה וכמובן שעל החלטת השר.

הרבנות הראשית מתן כהנא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד