ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

היועה"מ בירושלים: "אסור להקצות קרקע ל'מנדלסון"

היועץ המשפטי של עיריית ירושלים מגבה את המלחמה בסמינר 'מנדלסון' • כותב: "לפי החוק חובת העירייה היא למנוע כל הקצאה ממוסד חינוכי הנוהג באופן מפלה"

אילוסטרציה. צילום: עזרא לנדאו
אילוסטרציה. צילום: עזרא לנדאו

סאגת האפליה בעיריית ירושלים נמשכת: היועץ המשפטי של עיריית ירושלים הורה שמוסד המפלה תלמידות על רקע עדתי עובר על החוק, ולכן אינו רשאי לקבל הקצאהה בשום אופן.

חוות הדעת התקבלה היום (ה') בלשכתו של חבר המועצה, אשר מישאלי על רקע יוזמתו לבלום תקציב בסך 10 מיליון שקלים למבנה במתחם תמיר של סמינר בית יעקב 'מנדלסון', וזאת בשל התנהלותו המפלה לכאורה של הסמינר.

עד כה סירב הסמינר לקבל ארבע בנות לשורותיו למרות שהן ראויות ללמוד בו על פי הפרמטרים של משרד החינוך וועדת הרבנים.

מישאלי פנה לעו"ד מרחב לייעוץ בסוגיה.

עוד בנושא:
חבר סיעת 'יהדות התורה' חוזר בו: "אין אפליה בסמינרים"
ש"ס בתדהמה: יהדות התורה רוצה להילחם באפליה
פינדרוס תוקף את ברקת: שערוריה
ברקת עצר 10 מיליון שקל תקציב לסמינר 'מנדלסון'


הוא פנה לעו"ד רונן ויניק, ראש צוות בכיר נכסים באגף שבראשותו וביקש ממנו את חוות דעתו: "האם בנוהל הקצאות מ.הפנים/עירוני ניתן למנוע קבלת הקצאה מבי"ס המפלה בקבלת תלמידים?"

תשובתו של ויניק הגיע במהרה לתיבת המייל של מרחב: "סעיף 73 בפרק התבחינים להקצאה לגופי חינוך בנוהל העירוני קובע במפורש שלא תינתן הקצאה למוסד שמתקיימת בו אפליה על רקע עדתי", כותב.

עוד הוא מוסיף: "בנוסף, אפליית תלמידים מהווה עבירה על החוק ואני סבור שניתן למנוע הקצאה מגוף שעובר על החוק ואנו אף חייבים לעשות זאת, גם אם זה לא נאמר במפורש בנוהל ההקצאות.

"אפשר לומר גם שכעקרון העירייה אינה מקצה מקרקעין לגופים שאינם משתפים עמה פעולה כפי שנעשה במקרה הזה (מסרבים להוראות הרישום של ראש מנהל החינוך)".
ירושלים מישאלי יועץ מנדלסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד