כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
שוכחים את המטרה

ישנים כל השבת? במי אנחנו פוגעים? • צפו

פרשת השבוע 'פרשת ויקהל', מסופר על עני שיצא לגייס כספים לבני משפחתו, כאשר הגיע לגביר ביקש הגביר מהעני כי יספר לו על הוריו, מה ענה לו העני? מדוע כעס הגביר? ואיך זה קשור לפרשת השבוע?

ישנים כל השבת? במי אנחנו פוגעים? • צפו
הרב אליהו לוי צילום: מתוך הסרטון

מסופר על עני שהתקשה לפרנס את בני משפחתו, הציעה לו אישתו שייסע לחודש ימים לחו''ל ויגייס כספים מעשירים, שמע העני לעצת אישתו ונסע.

בהגיעו לאותה עיר בה שהו מספר גבירים, דפק על אחת מהדלתות, הגביר שפתח את הדלת הכניסו בשמחה ושאל לפשר הגעתו, סיפר לו העני כי הוא הגיע בכדי לגייס כספים ובכך להביא אוכל לבני ביתו, אמר אותו גביר, אם הינך מגיע מארץ ישראל אולי אתה מכיר את הורי?

שמע העני את שמם ואמר אכן אני גר סמוך אליהם, אמר אותו גביר ספר לי על הורי, מזה שנים שלא הגעתי לבקרם ואני חפץ לשמוע כיצד מרגישים, אמר לו העני כי אין לו די פנאי לשבת ולספר עליהם מכיוון שחייב להספיק ולהגיע לעוד מספר בתים.

אמר לו העשיר אשלם לך בשביל כולם רק תספר לי על הורי, אמר העני בסדר גמור אך עלי להתקלח ולהתארגן מהדרך, הסכים העשיר ומיד נתן לו את מבוקשו, לאחר שהתקלח והתארגן ביקש העשיר כי ישב ויספר לו כעת כיצד מרגישים הוריו, אמר לו העני אני מאוד רעב מהדרך אני יאכל קודם ואז אספר לך, הסכים העשיר והביא לפניו כל טוב.

מיד לאחר הסעודה ביקש העשיר כי יתחיל כבר לספר לו על הוריו, אך העני המשיך וביקש ללכת לנוח כי זה עתה הגיע מהדרך הארוכה. כעס העשיר ואמר בשביל לנוח אני משלם לך, הבאתי לך כל מה שרצית בכדי שתשב ותספר לי ועכשיו אתה רוצה לישון.

פרשת השבוע פרשת ויקהל, אומר הקב"ה למשה "ששת ימים תעשה מלאכה וביום השביעי שבת וינפש" את כל מלאכת המשכן ששת ימים, וביום השביעי נחים.

כתוב במדרש שלפני שנכנסו עמ''י לארץ הקודש באה התורה לפני הקב''ה ואמרה, עד עכשיו בני ישראל שהו במדבר ולמדו בי אך כעת כאשר יכנסו יתחיל כל אחד לעסוק במלאכתו ומתי ילמדו בי?

אמר לה הקב"ה אל תדאגי, ששת ימים תעבוד ובשביעי הם ילמדו תורה, ובכך נרגעה התורה, אך מה אנו עושים, ביום השביעי אנו כמו אותו עני, הקב"ה מביא לנו שפע ואומר תאכלו תנוחו, אך תלמדו תורה אל תלכו לישון, יש שיעורי תורה ודרשות וצריך למנצל יום זה ללימוד התורה.

יהי רצון שנזכה לנצל את השבתות הקצרות והארוכות ללימוד התורה ובכך נשיג את המטרה שלשמה התורה הגיעה.

הרב אליהו לוי פרשת שבוע סיפור ויקהל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד