כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"פוטין אינו רציונלי"

"פחד נורא": שר ההגנה הבריטי צופה התנגדות אלימה בקייב

שר ההגנה של בריטניה אמר בעקבות הסיוע שבריטניה מעניקה לאוקראינה, "אני לא אתחיל מלחמה באירופה" | לדבריו מטרתו של הנשיא פוטין אינה רק אוקראינה: "כולנו צריכים לעמוד מולו" | הוא צופה התנגדות עזה ואלימה בכיבוש העיר קייב 

"פחד נורא": שר ההגנה הבריטי צופה התנגדות אלימה בקייב
חיילים אוקראינים, אילוסטרציה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

שר ההגנה הבריטי, בן וואלאס, הגן על התמיכה שבריטניה נותנת לאוקראינה בראיון ל-BBC, "אני לא אתחיל מלחמה באירופה. אבל מה שאני אעשה זה לעזור לאוקראינה להילחם בכל רחוב עם כל ציוד שנוכל להעביר אליהם", אמר.

וואלאס המשיך ואמר שרוסיה לא תעצור אחרי אוקראינה, "פוטין אינו רציונלי. הוא לא מאמין שהמדינות הבלטיות הן באמת מדינות. כולנו צריכים לעמוד מולו ולא להיכנע".

הכוחות הצבאיים של רוסיה מתכננים לתקןף עשרות אתרים אזרחיים, כך אמר גורם רשמי במשרד הפנים של אוקראינה. "הרוסים אומרים שהם לא פוגעים במקומות אזרחיים, אבל 33 אתרים אזרחיים נפגעו במהלך 24 השעות האחרונות", אמר ואדים דניסנקו לסוכנות הידיעות 'רויטרס'.

כוחות רוסים סגרו על הבירה קייב לאחר שהתקדמו במהירות מחזיתות רבות בצפון, מזרח ודרום אוקראינה מאז החלה הפלישה ביום חמישי. גורמים רשמיים אוקראינים אמרו שפעילים רוסים כבר נמצאים בעיר, וקוראים לאזרחים להשיב מלחמה עם בקבוקי תבערה.

הפיצוצים בקייב התרחשו כאשר רבים מתושבי הבירה תפסו מחסה עמוק מתחת לאדמה בתחנות מטרו. אנשים הביאו שקי שינה ושמיכות, כלבי מחמד כדי להעביר לילה לא פשוט במקלטים מאולתרים.

אנדרו סימונס מקייב מדווח ברשת אל-ג'זירה, כי: "יש כעס אמיתי באוויר, והשנאה כלפי פוטין מורגשת, ישנם מספר מקומות בעיר בהם אנשים יכולים להשיג רובה לפי בחירתם, במיוחד AK47, כדי להגן על עצמם וזו המדיניות של הנשיאות. זלנסקי רוצה שכולם ילחמו".

"מה שאנחנו הולכים לגלות הוא שכאשר הכוחות הרוסיים האלה יגיעו לבירה, צפויה להיות התנגדות עזה. מצב הרוח הכללי הוא של פחד נורא ממה שהולך לקרות אחר כך".

משרד ההגנה הרוסי טוען שכוחותיו כבשו את האי זמיני בים השחור. מהמשרד נמסר כי 82 חיילים אוקראינים שהוצבו שם נכנעו לכוחות הרוסים. גורמים רשמיים אוקראינים אמרו כי כל 13 אנשי משמר הגבול שנפרסו באי מדרום לעיר הנמל אודסה נהרגו מירי נשק מאוניית מלחמה רוסית.

שר ההגנה בריטניה קייב אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד