כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
שיחת היום בחסידות

מריחוק מקום: הרבי מסר שיחה לחסידים

דברים מרגשים נשא הרבי משומרי אמונים השוהה בארה"ב לחסידים שנאלצו להישאר ללא הרבי בשבת פרשת שקלים הנהוגה בחסידות כ'שבת נסיעה' מימות ה'חוקי חיים'. הרבי הבטיח להיות איתם מריחוק מקום וקירוב לבבות. האזינו להקלטה שהושמעה לחסידים

מריחוק מקום: הרבי מסר שיחה לחסידים
הרבי משומרי אמונים צילום: שוקי לרר

האדמו"ר משומרי אמונים שהמריא ביום רביעי בלילה כלמסע של שבוע ימים בארה"ב לטובת החזקת הישיבה של החסידות, ישבות השבת פרשת ויקהל - מברכים - שקלים לשבת מיוחדת לנגידי ותומכי הישיבה בבולטימור.

המסע שתוכנן כבר זמן רב נדחה מספר פעמים בעקבות מגבלות הקורנה וכעת יצא לפועל בסייעתא דשמיא.

החסידים בא"י רגילים מידי שנה בשנה לנסוע לרבי לשבת שקלים כפי שהנהיג זקנו הרבי ה'חוקי חיים' משומרי אמונים זיע"א שבת שקלים היא שבת נסיעה מרכזית בחסידות, רגעי השיא של השבת היא בעת שמנגן הרבי את הניגון המיוחד לשבת שקלים על המילים 'אור פניך עלינו אדון נשא' בסיום הטיש בליל שבת כאשר הקהל כולו מתרומם טפחים מעל הקרקע בשירה אדירה.

באופן נדיר ומיוחד נשא הרבי שיחת חיזוק לחסידיו ממקום שבתו בבולטימור בשיחה הביע האדמו"ר את צערו על שלא יוכל להיות עם החסידים בשבת שקלים ובתוך דבריו הוא אומר שכל מטרת נסיעתו היא למען כבוד בית אבא ולמען הישיבה שהקים אביו הרבי התפארת אהרן זצ"ל. 

הרבי ביקש מקהל החסידים שיגיעו מרחבי הארץ בשבת זו למרכז החסידות בבני ברק כמו בכל שנה ועל אף שבגוף הוא אינו נמצא אבל בלבו יהיה עמהם, ובעז"ה יזכו לקבל בשבת זו את ההשפעות המיוחדות של שבת שקלים ומכח האחדות והדיבוק חברים נזכה לאור פניך עלינו אדון נשא.

השיחה הושמעה היום בקו הרשמי של החסידות, ולאחר השיחה הושמעה הודעה מיוחדת המשב"ק הרה"ח ר' יואל בינעט במהלכה הודיע שהנהלת המוסדות תעמיד אש"ל מלא כבכל שבת נסיעה, וכרצונו של הרבי יערך בליל שב"ק באטע מרכזי בהשתתפות כלל החסידים זקנים עם נערים, שיתחזקו יחד בקירוב לבבות.

דברי הרבי הותירו רושם עז על החסידים וחיזוק רב נגרם להם מהידיעה שעל אף שבפועל לא יהיה הרבי עמהם בבית מדרשו אבל בלבו ירגיש אותם בכל מקום שהם.

שומרי אמונים שבת שקלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד