י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
חלון הזדמנויות קצר

ארגוני ההצלה באוקראינה: נמשיך בפינוי גם בשבת

בין הנמלטים מאוקראינה המדממת, נמצאים גם עשרות יהודים חלקם בעלי משפחות עם ילדים המפונים ע"י ארגוני ההצלה במדינה אשר מבהירים כי ימשיכו בפעילותם השוטפת גם אל תוך השבת הקרובה

ההיערכות באומן טרום הפלישה
ההיערכות באומן טרום הפלישה צילום: ארגון הצלה אוקראינה

מאז ההפצצות הראשונות בלילה שבין רביעי לחמישי, גם ארגוני ההצלה באוקראינה שותפים לשינוע עשרות יהודים ומשפחות חרדיות לאזורי הגבול בכדי להעבירם למקום מבטחים. את המאמצים הם ימשיכו גם במהלך השבת.

שעות לכניסת השבת שיגרו בארגון ההצלה אוקראינה הודעה למשפחות החרדיות בעיר אומן כי יש ליצור קשר עם מי שמעוניין בפינוי למדינה אחרת ולמקום מבטחים, כאשר עשרות כבר הגיעו לקישנוב במולדובה.

"אנו פועלים במרוץ נגד הזמן. וחלון ההזדמנויות קצר", הודיעו בארגון לישראלים באומן, "אנו קוראים באופן מידי לעדכננו האם ישנם עוד אנשים שרוצים לצאת מאומן"

בארגון מציינים כי "הסכנה רק הולכת וגוברת בשעה זו", הם מודיעים כי "לאור פיקוח הנפש אנו נערכים גם לפינוי בתוך שבת במידת הצורך. כל משימתנו היא לתגבר אוטובוסים כדי שלא יישאר שום אדם תחת סכנה".

בקהילות היהודיות ברומניה, מולדובה, ופולין שחולקות גבול עם אוקראינה נערכים לקליטת עשרות יהודים, המגיעים במעמד פליטים שנמלטו מאוקראינה חסרי כל, רובם עם משפחות עם ילדים וללא ציוד בסיסי מינימלי.

הצלה אוקראינה רוסיה פינוי שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד