כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
עד טיפת הדם האחרונה

גבורת לוחמי משמר הגבול: לא נכנעו ונורו למוות

כל שוטרי משמר הגבול האוקראיני שהגנו על אי קטנטן בים השחור מפני פולשים רוסים נהרגו ביום חמישי האחרון לאחר שסירבו להיכנע לכוחותיו של ולדימיר פוטין ואמרו בהתרסה לספינת מלחמה של הרוסים, "לכו לעזאזל"

גבורת לוחמי משמר הגבול: לא נכנעו ונורו למוות
צבא אוקראינה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

קבוצת חיילים קטנה, לפי הדיווחים, 13 במספר, הוצבה ב'אי הנחשים' באזור אודסה, והגנה על המקום לאחר שמוסקבה פתחה בפלישה בקנה מידה מלא לאוקראינה מוקדם בבוקר יום חמישי.

בהודעה בקשר נאמר לחיילים על ידי מלח של סיפון של כלי השיט: "זאת ספינת מלחמה צבאית רוסית. אני מציע לכם להניח את הנשק ולהיכנע כדי למנוע שפיכות דמים וקורבנות מיותרים. אחרת תופצצו". עם זאת, הכוחות האוקראינים סירבו לוותר על השטח, ובמקום זאת השיבו: 'לכו לעזאזל'.

החיילים הרוסים ברדיו נשמעו ממלמלים את הקללה בחזרה לעבר האוקראינים, ואז כל שוטרי משמר הגבול נהרגו בהפצצה מהאוויר. מאוחר יותר הודה במותם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי.

האי נשלט על ידי אוקראינה אך נמצא רק קילומטרים מהחוף של רומניה. אי הנחשים חשוב מבחינה אסטרטגית מכיוון שהוא יאפשר לרוסיה לתבוע מים טריטוריאליים המשתרעים 12 מיילים ימיים אל הים. הם מכסים ערוצים חשובים לערי הנמל אודסה, מיקולאיב וחרסון. לאחר שכבשה את האי, רוסיה יכולה לבודד את אוקראינה מהשווקים הבינלאומיים ולמנוע מהכלכלה שלה הכנסות סחר חיוניות.

מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד