י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מלחמת עכו"ם עם עכו"ם

הגאב"ד הצדיק כתב: "לעורר רחמי שמים בשבת"

מכתב קודש מהצדיק גאב"ד מאקאווא יחד עם רבני ביתר על המלחמה באוקראינה: "עת צרה ליעקב לאחינו בני ישראל במדינות אוקראינה ורוסיה עלינו להתפלל לשלומם ולומר ספר חמישי בתהילים גם בשב"ק, ובהדלקת נרות לכוון לישועתם של אחב"י בגולה וה' ישמע שעוותינו אכי"ר"

הגאב"ד הצדיק כתב: "לעורר רחמי שמים בשבת"
גאב"ד מאקאווא צילום: שוקי לרר

בעקבות המתיחות והמלחמה בין רוסיה לאוקראינה והמצב הקשה כתב הבוקר (שישי) גאב"ד מאקוווא מכתב חיזוק לתושבי העיר קרית אתא מקום מגוריו והמכתב נכתב על דעת רבני העיר. 

במכתב תחת הכותרת "קראו אל ה' בחזקה", כותב הצדיק ממאקווא: "היות ועת צרה היא ליעקב במדינת רוסיה ואוקראינה, עת מלחמה נוראה מהראוי לעורר רחמי שמים, וכלשון הרמב"ם מהלכות תענית שאפילו חרב של שלום, כגון שערכו מלחמה עכו"ם עם עכו"ם ועברו במקום ישראל, אע"פ שאין ביניהם ובין ישראל מלחמה הרי זאת צרה ומתענין עליה". 

"בנוסף לזה זה נוגע לאחינו בני ישראל הגרים במדינות אוקראינה ורוסיה ושם יש ת"ת ובתי חינוך ובתי מדרשות והם רח"ל מגולה אל גולה ובעל הרחמים ירחם עליהם". 

"אם כן מהראוי להגיד פרקי תהילים ברבים אחר התפילות, ספר חמישי בתהילים מפרק ק"ז עד סוף ספר תהילים ובפרט בשבת קודש".

לסיום כותב גאב"ד מאקווא: "ובקשה מיוחדת מנשים צדקניות להתפלל בשעת הדלקת נרות, ובעל הרחמים ירחם עם עמוסים וינצלו מכל צרה וצוקה ויוושעו בדבר ישועה ורחמים". 

גאבד מאקאווא קרית אתא רוסיה אוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד