כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
סיכום חדשות השבת

הפלישה הרוסית לאוקראינה: שיחות השלום קרסו; קייב תחת עוצר

קרבות משתוללים על ערי אוקראינה: הצבא הרוסי הורה להרחיב את התקדמות לתוך שטח אוקראינה ולהרחיב את המתקפה שלו באוקראינה "מכל הכיוונים" זאת לאחר שקייב סירבה לקיים שיחות לכינון שלום אזורי בבלארוס | הצבא האוקראיני משיב מלחמה עזה מכפי ששיערו הרוסים

הפלישה הרוסית לאוקראינה: שיחות השלום קרסו; קייב תחת עוצר
חיילים אוקראינים, אילוסטרציה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

המלחמה באוקראינה: "לאחר שהצד האוקראיני דחה תהליך משא ומתן, היום קיבלו כל היחידות הרוסיות לארגו התקדמות מכל הכיוונים בהתאם לתוכניות המבצע", כך אמר דובר הצבא הרוסי איגור קונשנקוב בהצהרה.

יותר מ-150,000 אוקראינים נמלטו מהמדינה מאז תחילת הפלישה של רוסיה, כך טוען הנציב העליון של האו"ם לפליטים. "גם העקירה באוקראינה גדלה אך המצב הצבאי מקשה על הערכת מספרים ומתן סיוע", צייץ פיליפו גרנדי בטוויטר.

פקיד אמריקני טוען כי הכוחות הרוסיים מתוסכלים מההתנגדות האוקראינית. לטענתו, ארצות הברית מאמינה שהרוסים מופתעים מהלחימה העזה באוקראינה. כך אמר פקיד הגנה אמריקאי.

"אנחנו יודעים שהם לא עשו את ההתקדמות שהם רצו לעשות, במיוחד בצפון. הם היו מתוסכלים ממה שהם ראו, זאת התנגדות נחושה מאוד", טען הבכיר, "זה האט אותם".

היום בצהריים (שבת) אוקראינה הודיעה כי היא פתוחה לשיחות אך לא לאולטימטומים רוסיים, כך אמר יועצו של הנשיא זלנסקי. קייב הכחישה שהיא מסרבת לנהל משא ומתן על הפסקת אש עם רוסיה, אך אומרת שהיא לא מוכנה לקבל אולטימטומים או תנאים בלתי מקובלים.

"האיחוד האירופי צריך להאיץ את דרכה של אוקראינה לחברות", כך אמר נשיא פולין אנדז'יי דודה, והוסיף כי לקייב צריכה להיות גם גישה לסיוע כספי מהגוש לבנייה מחדש.

הונגריה גם היא, הודיעה כי תתמוך בכל הסנקציות של האיחוד האירופי נגד רוסיה, ולא תחסום שום צעדי ענישה נגד מוסקבה, כך אמר ראש הממשלה ויקטור אורבן. "זה הזמן להיות מאוחדים, זו מלחמה", הוסיף.

נשיא צרפת עמנואל מקרון הזהיר כי העולם חייב להיערך למלחמה ארוכה בין רוסיה לאוקראינה. "אני יכול להגיד לכם דבר אחד, זה שהמלחמה הזו תימשך", אמר ביריד החקלאות השנתי של צרפת, אחד מהאירועים המרכזיים בלוח השנה הפוליטי של המדינה. "המשבר הזה יימשך, המלחמה הזו תימשך, ולכל המשברים שמגיעים איתו יהיו השלכות מתמשכות", הוסיף מקרון.

בתגובה להחלטת מדינות שונות באירופה על סגירת השמים למטוסים רוסיים, רוסיה סגרה את המרחב האווירי שלה לטיסות מבולגריה, פולין וצ'כיה.

כאמור בשעות האחרונות, כוחות רוסים החלו להתקדם שוב אל תוך אוקראינה לאחר שפוטין השהה לכאורה את המתקפה של מוסקבה בציפייה לשיחות עם קייב שלא יצאו לפועל, כך נמסר מהקרמלין.

ראש עיריית קייב, ויטלי קליצ'קו, הטיל עוצר מחמיר בבירת אוקראינה כאשר כוחות רוסים לוחצים על העיר.

צבא אוקראינה קרא לאזרחים לבנות נקודות התנגדות, להשתמש בפצצות בנזין, בקבוקי תבערה, כדי לעצור את החיילים הרוסיים. הצבא קרא לאזרחי המדינה לעצור את התקדמות החיילים הרוסיים "בכל אמצעי הנדרש".

מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד