כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
אלפי יהודים מבוהלים

תיעוד דרמטי מהמחנה החשוך באוקראינה: "תעזרו לנו"

שליח חב"ד בקייב מתחנן מכפר הפליטים היהודים אנטבקה: "בכל שעה מגיעים לפה עוד יהודים, אנחנו חייבים עוד אוכל כדי להאכיל אלפי יהודים. תעזרו לנו בשעה הקשה" • על השבת שעברה: "שמענו כל הזמן פיצוצים. שמנו דבק על החלונות. אנשים בפאניקה" • צפו בתיעוד הדרמטי

תיעוד דרמטי מהמחנה החשוך באוקראינה: "תעזרו לנו"
ילדים ישנים במקלטים צילום: באדיבות המצלם

בצל המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, שבת קשה עברה על יהודי קייב הבירה. אלפים מהם התבצרו ביממות האחרונות בכפר הפליטים אנטבקה, הסמוך לקייב, שם הם העבירו את השבת, כשברקע הדי הפיצוצים מזירת הקרב הסמוכה.

בעקבות העוצר שהוכרז הלילה - הכפר היהודי הוחשך. במקום נמצאים אלפי יהודים, גברים, נשים וילדים תושבי קייב והסביבה וזאת לאור הכרזתו של הגאון הרב משה אסמן, רבה של אוקראינה, כי כל יהודי מוזמן להגיע לאנטבקה, שם הוא יקבל אירוח מלא, מזון ושאר צרכים ככל שיידרש. 

בתיעוד מיוחד שצילם ל"בחדרי חרדים", הרב שמואל אסמן, בנו של הרב הראשי הרב אסמן, מכפר הפליטים אנטבקה, הוא מספר על האימה והחשש ומתחנן "תעזרו לנו להעניק ליהודים אוכל, תסייעו לנו ברגע הקשה הזה".

"אני מדווח לכם בחי מאנטבקה", מספר הרב אסמן, "השבת הייתה לא פשוטה בכלל. אני מצלם לכם בחי, כי אסור לנו להדליק אורות וגם הדרך לבונקר - לא מוארת, הכל פה חשוך מכיוון שיש הרבה מאוד התראות שהולכים להיות הרבה מאוד פיצוצים במהלך הלילה". 

הרב אסמן ממשיך לתאר בתיעוד המיוחד מהכפר החשוך: "בליל שבת, היו הרבה הדי פיצוצים חזקים, שמנו בכל החלונות דבק סלוטייפ כדי שהחלונות לא יעופו בגלל הפיצוצים. כשיגיע הד - לא יעופו רסיסים קטנים". 

"במהלך השבת, הגיעו לפה הרבה אנשים. יש פה הרבה פאניקה. פעמיים ניסו לצאת מכאן - לכיוון הגבול, חלקם חזרו - חלקם ברוך השם עברו, אנחנו רק מתפללים לטוב כי באמת המצב הוא לא פשוט בכלל".

בשיחה עם "בחדרי חרדים" מתחנן הרב אסמן: "בכל שעה מגיעים לפה עוד יהודים. אנחנו חייבים את עזרתכם הדחופה. המצב פה מחמיר. אנחנו חייבים עוד אוכל ומזון כדי להאכיל את אלפי היהודים המבוהלים. תתנו לנו יד בשעה קשה זו. יהודים בני רחמנים".

"התקשרו עכשיו למוקד החירום שלנו במספר *3770 ותתנו לנו יד ועזרה. אני מתחנן בפניכם", הוא מוסיף בדמעות.

לעזרה מיידית ליהודי אוקראינה - התקשרו עכשיו למוקד החירום *3770 או כנסו לכאן עכשיו

מלחמת אוקראינה רוסיה הרב אסמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד