כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

ראש ממשלת אוסטרליה שוברת שתיקה: "למדנו לקח"

ראש ממשלת אוסטרליה ג'וליה גילארד, מתייחסת לראשונה לפרשת האסיר X • הבהירה: "משפחתו של בן זיגייר, מעולם לא ביקשה סיוע קונסולרי מהרשויות האוסטרליות"

ראש ממשלת אוסטרליה שוברת שתיקה: "למדנו לקח"

ראשת ממשלת אוסטרליה, ג'וליה גילארד התייחסה לראשונה לפרשת המרגל הישראלי בן זיגייר, ןהיא הופיעה היום (ה) בנושא בפני כלי התקשורת במדינה.

לאחר כתיבת דו"ח פנימי בנושא, אמרה כי "למדנו כמה לקחים לגבי נהלי העבודה כשאדם נעצר בהאשמות הקשורות למודיעין".

גילארד הוסיפה כי משפחתו של זיגייר "מעולם לא ביקשה סיוע קונסולרי. אך הדו"ח מראה לנו שיכול היה להיות שיתוף פעולה מוצלח יותר בין סוכנות הביון האוסטרלי לבין משרד החוץ בנוגע לפעילות האוסטרלית ומעורבות קונסולרית עם הבחור הצעיר הזה.

שר החוץ של אוסטרליה ביקר את משרד החוץ האוסטרלי, לאחר שדו"ח פנימי מצא כי המשרד לא העביר את הידיעה על מעצרו של זיגייר ליעד הנכון ולא הציע לו מיוזמתו סיוע קונסולרי.

על פי הדו"ח, משרד ראש הממשלה אז, קווין ראד ושר החוץ, סטפן סמית, ידעו על מעצרו של זיגייר בתחילת שנת 2010, אך השניים טוענים כי הם לא זוכרים שאי פעם תודרכו על כך באופן אישי.

מנהיגת מפלגת אופוזיציה, כריסטין מילן, ביקרה את שר החוץ: "מתי מר קאר ילחץ על ממשלת ישראל בעניינים הללו? והאם סטפן סמית יתוודה על הדברים שנאמר לו בזמנו במחלקה שלו ואם אמר לראש הממשלה ראד מה קורה", שאלה

שר החוץ קאר אמר כי לא נמצאו עדויות לכך שזיגייר היה מעורב בחיסולו בדובאי של בכיר חמאס, מחמוד מבחוח, וכי אין עדויות לשימוש לא-חוקי באחד מהדרכונים שהונפקו לזיגייר, אך ציין כי בדיקת הפרשה העלתה כמה שאלות לא-פתורות לגבי דרכונים שהונפקו עבור אזרחים אוסטרליים שהחזיקו באזרחות כפולה ועבדו עבור ממשלות זרות.

לדבריו, קנברה תשמיע את "הגינוי החריף ביותר" אם יתברר שישראל השתמשה בדרכונים אוסטרליים לצורכי ריגול".
בן זיגייד אוסטרליה סיוע האסיר המוסד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד