כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
אלפים נמלטים לפולין

המתנדבים הישראלים פשטו על הסופרים באוקראינה

בעקבות הפלישה לאוקראינה והלחימה באזור, גם העיר לבוב הפכה לעיר מקלט בעיקר לפליטים ולאלו הרוצים לצאת מאוקראינה דרך הגבול עם פולין, ישראלים רבים מסייעים לנמלטים ודואגים להם למזון וציוד לוגיסטי נוסף

המתנדבים הישראלים פשטו על הסופרים באוקראינה
ההתארגנות באוקראינה צילום: מירב בן שלום

לאחר שבועיים ימים בלבד מאז הקמת הסניף הראשון בבירת אוקראינה, קייב, של עמותת ,"יד עזר לחבר", למען יהודים נזקקים וניצולי שואה בזמן המלחמה מול רוסיה, חזר לאוקראינה מנכ"ל ומייסד העמותה, שמעון סבג, על מנת לעקוב מקרוב אחר הטיפול של מתנדבי העמותה ולנהל את המבצע המורכב ברקע המלחמה שפרצה במדינה.

על פי ההחלטה, סניפי העמותה בערים קייב ולבוב שבאוקראינה יפעלו כמרכזים לוגיסטיים של מזון וביגוד, כמו כן מדווחים מהעמותה כי ישנה במקום בהלה גדולה, פקקים ארוכים לאורך כל הדרך מקייב עד לגבול עם פולין, כמו גם "המטרו", תחנת הרכבת התחתית, של אוקראינה אשר הפכה בין לילה לעיר מקלט.

בתיעודים שזורמים כל העת מאוקראינה, נראים בין השאר מתנדבים רבים קונים בסופרים מקומיים אוכל לפליטים יהודים וניצולי שואה.

מייסד ומנכ"ל עמותת, "יד עזר לחבר", שמעון סבג על מצב הלחימה ופעילות העמותה בעת הזו: "מרגיש עצוב ומודאג מטרגדיה הומניטרית ופגיעה חלילה באזרחים חפים מפשע, פתחנו היום סניף נוסף שישמש מרכז לוגיסטי ענק של מזון גם בעיר לבוב. רוסיה עלולה לדרדר את כל אירופה לתוהו ובוהו, עמותת "יד עזר לחבר" הגיעה לכאן ותעשה כל שביכולתה על מנת לסייע ולעזור ככל שניתן".

"אלו הם ימים קשים וכואבים כל כך של לחימה כבדה שפרצה השבוע באוקראינה" אומר סבג, "אני מרגיש עצוב ומודאג מטרגדיה הומניטרית ופגיעה חלילה באזרחים חפים מפשע, חשוב לי ביותר עכשיו להראות סולידריות עם הקהילה היהודית באוקראינה. זה הזמן וזהו גם הרגע וההזדמנות שלנו כישראלים להביע מסר של ערבות הדדית עם יהודים הזקוקים לכך".

ישראל ישראלים אוקראינה סופר ציוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד