י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
אם כל הסנקציות

הושגה הסכמה והצעד הדרמטי נגד רוסיה יוצא לדרך

המעצמות הגיעו להסכמה על ניתוק רוסיה ממערכת הבנקאות הבינלאומית. זוהי הסנקציה הכבדה ביותר נגד הרוסים ונדרש להפעיל לחץ על גרמניה - החוששת להישאר ללא גז בחורף - להסכים למהלך

הושגה הסכמה והצעד הדרמטי נגד רוסיה יוצא לדרך
הכיכר האדומה במוסקבה צילום: שגרירות ישראל במוסקבה

הושגה הסכמה הלילה (ראשון) על ניתוק רוסיה ממערכת הסוויפט. מדובר בסנקציה כלכלית דרמטית שלמעשה מנתקת את רוסיה ממערכת העברות הכספים הבינלאומית, מהלך שיקשה מאוד על הכלכלה הרוסית, אך לא ישתק אותה לחלוטין.

גורמים באיחוד האירופי אמרו מוקדם יותר לכאן חדשות כי "גרמניה היא המוקש המרכזי כדי לקדם את ניתוק רוסיה ממערכת הסוויפט, אבל מאמינים שתתרכך בקרוב". הגורמים חזו שכבר בימים הקרובים הם יגיעו להסכמה על המהלך.

המשמעות למהלך היא שלרוסיה יהיה הרבה יותר קשה להוציא ולקבל כספים בינלאומיים, לרבות תשלומים על מוצרים שהיא מתבססת על היצוא שלהם, כמו נפט וגז. למעשה, הפעולה כנראה לא תשאיר את רוסיה "מחוץ" למערכת הבנקאית הבינלאומית כולה, אולם כן תהפוך את העסקים איתה למשמעותית יותר קשים לביצוע, שכן כל עסקה תיאלץ להתבצע ישירות בין הגופים הפיננסיים השונים, ללא תיווך ובעלויות גבוהות יותר.

לפוטין יש רזרבות של מטבע חוץ, בשווי של כ-650 מיליארד דולרים, ולכן הסנקציות נגדו יעזרו במידה מוגבלת, אך יפגעו בעיקר ברחוב הרוסי. חולשה נוספת בסנקציות הוא החשש הגרמני שלא לפגוע במסחר האנרגיה והגז, שמגיע ברובו מרוסיה, בשלהי החורף שמכה באירופה. 

 

סנקציות כלכליות פוטין רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד