כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"מנהיג הימין הקיצוני העולמי"

מאמר מערכת חריף בגארדיאן הבריטי נגד "פוטין הפשיסט"

הגארדיאן הבריטי יוצא במאמר מערכת חריף במיוחד כנגד נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ומאשים אותו בהנהגת הימין הקיצוני העולמי | לדבריו, זלנסקי, יהודי, בן למשפחה שנפגעה בשואה, נבחר בבחירות חופשיות אך את ממשל "פוטין הפאשיסט" זה אפילו לא מעניין, כל עוד והדרך לארגן מחדש את הכוח הסובייטי נבלמת

מאמר מערכת חריף בגארדיאן הבריטי נגד "פוטין הפשיסט"
פוטין נואם בירושלים צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

מאמר מערכת חריף בגארדיאן הבריטי נגד "הפשיסט פוטין": "כאשר ולדימיר פוטין הכריז על פלישתה של רוסיה לאוקראינה עם עלות השחר ביום חמישי, הוא הצדיק את המבצע הצבאי המיוחד" כותב ג'ייסון סטנלי בגארדיאן הבריטי.

"ולדימיר פוטין הוא בעצמו פשיסטי, כזה שכולא מנהיגי אופוזיציה ומבקרים דמוקרטיים. הוא המנהיג המוכר של הימין הקיצוני העולמי, שנראה יותר ויותר כמו תנועה פשיסטית עולמית".

סטנלי מציין כי אמנם לאוקראינה יש תנועת ימין קיצוני, והקבוצות החמושות שלה כוללות את גדוד אזוב, קבוצת מיליציה לאומנית ימנית קיצונית. "אבל אף מדינה דמוקרטית אינה נקייה מקבוצות לאומניות ימין קיצוני, כולל ארצות הברית. בבחירות 2019, הימין הקיצוני האוקראיני הושפל, וקיבל רק 2% מהקולות. זה הרבה פחות תמיכה שמפלגות ימין קיצוני ברחבי מערב אירופה, כולל מדינות דמוקרטיות כמו צרפת וגרמניה מקבלות" הוא כותב.

אוקראינה היא מדינה דמוקרטית, שהנשיא הפופולרי שלה נבחר בבחירות חופשיות והוגנות, עם למעלה מ-70% מהקולות. הנשיא הזה, וולודימיר זלנסקי, הוא יהודי, ובא ממשפחה שנמחקה חלקית בשואה הנאצית.

עוד הוא כותב, כי "הטענה של פוטין כי רוסיה פולשת לאוקראינה כדי לדכא את הנאצים שם, היא אבסורדית על פניה. אבל ההבנה מדוע פוטין מצדיק את הפלישה לאוקראינה הדמוקרטית בדרך זו שופכת אור חשוב על המתרחש לא רק במזרח אירופה, אלא בכל העולם".

"על הרקע הזה, אנו יכולים להבין מדוע בחר פוטין בפעולות שעשה, וכן במילים בהן השתמש כדי להצדיק אותן. אוקראינה תמיד הייתה המטרה העיקרית של אלה המבקשים להחזיר את "הכוח הסובייטי בצורה פשיסטית". בהדהוד לסלוגנים אנטישמיים פשיסטים מוכרים, במאמר משנת 2021 נשיא רוסיה לשעבר דמיטרי מדבדב גינה את זלנסקי כמגעיל, מושחת וחסר אמונה".

מאמר מערכת ולדימיר פוטין בריטניה מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד