כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
לבנט ולפיד אין ניסיון

יש מי שמציע מתווך: פוטין יקשיב לנתניהו

האם בנט ולפיד ישימו את השיקולים הפוליטיים בצד? דו"צ לשעבר מציע באופן מפתיע את בנימין נתניהו כמתווך בין אוקראינה לרוסיה. לדבריו פוטין רוחש כבוד והערכה לנתניהו ויש סיכוי גדול שיסכים להקשיב לו

יש מי שמציע מתווך: פוטין יקשיב לנתניהו
נתניהו מתקבל אצל פוטין בקרמלין צילום: Kobi Gideon / GPO

בעולם מנסים לעשות הכל כדי לעצור את ולדימיר פוטין מלהמשיך את המתקפה האכזרית על אוקראינה, אך נראה כרגע כי שום דבר לא יעצור אותו מלהשיג את מבוקשו. ברקע דיווח אמש ב'כאן 11' כי נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי ביקש בשיחה עם ראש הממשלה נפתלי בנט לתווך בינו לבין ולדימיר פוטין, יש אדם שנחשב לרציני ומכובד בישראל שסבור כי יש אולי אדם אחד שפוטין יסכים להקשיב לו ואפילו לארח אותו בקרמלין בכדי לשמוע מה יש לו לומר.

לדברי דובר צה"ל לשעבר, תא"ל רונן מנליס, נשיא רוסיה פוטין רוחש כבוד והערכה רבה לראש ממשלת ישראל לשעבר, בנימין נתניהו, שעמו הוא נמצא בקשרי ידידות אמיצים ומיוחדים וכי לדבריו ממשלת ישראל הנוכחית צריכה לשים בצד את השיקולים הפוליטיים ולהציע לנתניהו להיות שליחה הרשמי לשיחות התיווך בין אוקראינה לרוסיה. 

בראיון ל'כאן 11' אמר מנליס: "קטנתי מלהציע להם רעיונות אבל אם ממשלת ישראל חושבת על מי האיש הנכון לעשות את זה. לי יצא לראות את האופן שבו ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו מתקבל אצל ולדימיר פוטין, אני חושב שממשלת ישראל נכון שתעשה, תקרא ליו"ר האופוזיציה ותגיד לו 'אתה יודע להרים טלפון למוסקבה, יפתחו לך את הדלת'. אני לא בטוח שהמעמד של ראש הממשלה ושר החוץ הנוכחיים כבר נצבר למעמד שהיה לבנימין נתניהו קודם".

עוד הוסיף דובר צה"ל לשעבר ואמר: "יקראו לנתניהו והוא יעשה את התיווך בשם ממשלת ישראל. ויהיה זמן אחר כך לריב קואליציה - אופוזיציה. עכשיו יש פה הזדמנות שישראל נקלעה למצב הייחודי הזה שהיא ביחסים טובים גם עם קייב וגם עם מוסקבה. אני חושב שאחת האפשרויות שאסור לפסול אותה על הסף, היא להטיל את המשימה על יו"ר האופוזיציה ולהגיד לו 'לך תשמש כנציג רשמי של ממשלת ישראל'". כך מנליס.

 

רונן מנליס בנימין נתניהו ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה מתווך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד