י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

פחד בוונצואלה: בוטלה הכנסת ס"ת, ישיבה נסגרה

יורשו של הוגו צ'אבס ממשיך בדרכו: האשים את ישראל בהריגת עראפת • הקהילה היהודית חוששת מגל אנטישמיות חדש ומסתגרת • 'מאור התורה' שלחה התלמידים לביתם

אבלים על הדיקטטור, צילום: פלאש 90
אבלים על הדיקטטור, צילום: פלאש 90

היורש של הדיקטטור הוגו צ'אבס, מרתיע את הקהילה היהודית במדינה: בעקבות דברים שהשמיע ניקולס מדורו, ממשיכו של נשיא ונצאולה הוגו צ'אבס שמת בשבוע שעבר, שרויה הקהילה היהודית במדינה בחרדה מפני גל אנטישמיות חדש.

בנאום שנשא הנשיא בשבת, הוא האשים את אויביו של הנשיא הוגו צ'אבס במותו. מדורו הזכיר בהקשר זה את מותו של יאסר עראפאת ואמר, כי ברור שמדינת ישראל הרעילה אותו. דבריו של מדורו, אשר זכו לכותרות בכלי התקשורת, הובילו את הקהילה החרדית להסתגר בביתה. במקביל, ישיבת 'מאור התורה' בקראקס שלחה אתמול (מוצ"ש) את כל התלמידים לביתם.

הקהילה הספרדית בקראקס ביטלה הכנסת ספר התורה מתוכננת לבית הכנסת המרכזי של הקהילה, שאמורה היתה להתקיים היום (א'), בהשתתפות מאות מתושבי העיר ואורחים מחוץ לונצואלה.

בטקס השבעתו, יממה לאחר מותו של הוגו צ'אבז אמר מדורו "אני נשבע בנאמנות המוחלטת ביותר לחבר הוגו צ'אבס שנגשים את החוקה בעזרת אגרוף ברזל של העם, המוכן להיות חופשי", וחזר על הרמיזות לפיהן האמריקנים אחראים למותו של צ'אבס.

נשיא איראן, מחמוד אחמדינג'אד, שהשתתף בטקס ההשכבה אמר: "איבדתי חבר קרוב ומנהיג גדול. הוא היה כמו אח בשבילי, ואני מרגיש כאילו איבדתי את עצמי. לנו, האירנים, האובדן קשה מאוד כי איבדנו חבר קרוב, מהפכן ומנהיג".
ונצואלה אנטישמיות חרדה ישיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד