י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
ומה דעתו על זלנסקי?

טראמפ תקף הלילה את ביידן: "פוטין משחק בו"

טראמפ הלילה בוועידת CPAC: "אתה יכול לקחת את 5 הנשיאים הגרועים בהיסטוריה האמריקאית, ולחבר אותם יחד, והם לא היו עושים את הנזק שעשה ביידן" | וגם: מה דעתו על נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי?

טראמפ תקף הלילה את ביידן: "פוטין משחק בו"
ג'ו ביידן/ דונלד טראמפ צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ/unsplash

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ דיבר הלילה בוועידת המפלגה הרפובליקנית באורלנדו. הוא דיבר על המלחמה באוקראינה, וכינה את הנשיא וולודימיר זלנסקי "אדם אמיץ". הוא שיבח אותו על כך שהוא נשאר באומץ רב. "למשבר האוקראיני לעולם לא היה צריך לאפשר להתרחש, אנחנו מתפללים עבור האנשים הגאים של אוקראינה. אלוקים יברך את כולם", אמר, והוסיף שזה לעולם לא היה קורה לו היה נשיא.

טראמפ שם לב לכתבים שסיקרו את האירוע ואמר: "אלה הרבה חדשות מזויפות, תסתכל על כל המצלמות האלה". טראמפ החל לתקוף את הנשיא ג'ו ביידן. לדבריו, "אפשר לקחת את חמשת הנשיאים הגרועים בהיסטוריה, והם לא היו עושים את הנזק שעשה הנשיא ג'ו ביידן בזמן כה קצר".

טראמפ אמר שצבא ארצות הברית "הושפל" ביציאתו מאפגניסטן. "ג'ו ביידן הפך את השלווה לכאוס", אמר. "יציבות לתוך אנרכיה". טראמפ כינה את ביידן "חלש ביותר", והאשים אותו במשבר באוקראינה. הוא הגן על דבריו הקודמים, אז כינה את פוטין חכם, והוסיף כי נאט"ו נראית "ההפך מחכם", וכי סנקציות הן תגובה חלשה.

"הבעיה היא לא שפוטין חכם, אלא שהמנהיגים שלנו מטומטמים", אמר. "הם מאפשרים לפוטין לברוח מההתקפה הזו על האנושות. פוטין משחק עם ביידן כמו עם תוף". טראמפ אמר שהוא הסתדר עם פוטין, כמו גם עם מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און.

"זה לא דבר רע להסתדר עם אנשים", אמר. הוא המעיט בסכנת שינויי האקלים, וטען שהאוקיינוסים עשויים להתרומם רבע סנטימטר בעוד כמה מאות שנים. הוא קרא לבוחרים לוודא שתהיה "תבוסה מהדהדת" לדמוקרטים ב-2024. "אנחנו הולכים להעיף את משפחת הפשע ביידן מהבית הלבן", אמר.

דונלד טראמפ מלחמת אוקראינה רוסיה ג'ו ביידן ולדמיר פוטין ולדימיר זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד