ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
שבועיים לסיום מושב החורף

המשבר בקואליציה ממשיך להשתיק את הכנסת

העיסוק של ראש הממשלה נפתלי בנט והחליפי יאיר לפיד, במשבר המתארך במזרח אירופה, לא מותיר להם די זמן כדי לפתור את המשבר הפוליטי שממשיך להשתיק את הכנסת | בקואליציה דרוכים לראות כיצד יפעל אלי אבידר שחוזר היום לכהן כח"כ מן השורה | קואליציה במשבר 

המשבר בקואליציה ממשיך להשתיק את הכנסת
שולחן הממשלה במליאה צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

המשבר הפוליטי נמשך וממשיך להשתיק את הכנסת, כל זאת בשבועיים האחרונים של כנס החורף שיגיע לסיומו ביום רביעי הבא, עם עשרות חוקים ממשלתיים שתקועים קודם אישורם בקריאה שנייה ושלישית.

המשבר עם כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ טרם נפתר, כאשר פגישות של ראשי הסיעות שתוכננו לסוף השבוע ולהיום בבוקר - בוטלו בשל המצב באוקראינה, ובכך טרם גיבשו פתרון.

עד שימצא פתרון בכחול לבן מתעקשים שלא להצביע עם הקואליציה מה שמשאיר אותם ללא רוב. כדי לחזור לשגרה יאלצו להעביר את חוק הפנסיות שנתקל בהתנגדות מתוך הקואליציה.

בסוף השבוע העריכו כי יביאו את החוק תחילה להצבעה בקריאה ראשונה עוד השבוע ולנסות להגיע לפתרון שיספק את כחול לבן עד לסיום המושב, אלא ששר החוץ שמנהל את הממשלה בפועל, עסוק במשבר עם אוקראינה בו תקועים אלפי ישראלים שמנסים לחצות את הגבול למקום בטוח.

בנוסף, התפטרותו של אלי אבידר נכנסה בסוך השבוע לתוקף, וטרם ברור כיצד יתנהל בהצבעות השונות. אחרי שהוא כבר הודיע כי יגיש ביומו הראשון את הצעת החוק האוסרת על נאשם בפלילים לכהן כראש ממשלה, שכמה מבכירי הממשלה מתנגדים לה.

מושב החורף כנסת בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד