ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
היום הרביעי ללחימה

קרבות ברחובות: חיילים רוסים נכנסו לעיר חארקוב באוקראינה

 כלי רכב של חיילים רוסים נראו הבוקר ברחובות העיר חארקוב, העיר השניה בגודלה באוקראינה, הממוקמת בצפון-מזרח המדינה, כך כתב אנטון הרשצ'נקו, יועץ של שר הפנים של אוקראינה | האוקראינים לא מוותרים בקלות, קרבות עזים מתחוללים בעיר והלחימה לא פוסקת לרגע. צפו

קרבות ברחובות: חיילים רוסים נכנסו לעיר חארקוב באוקראינה
ציוד רוסי שהושמד צילום: ממשלת אוקראינה

המושל האזורי, אולג סינגובוב, הודיע שהחיילים האוקראינים נאבקים בצבא הרוסי ברחובות העיר חארקוב שבצפון-מזרח המדינה. לדברי המושל, רכבים רוסיים נכנסו לחרקוב, "כולל למרכז העיר. הכוחות האוקראיניים החמושים משמידים את האויב. אנחנו מבקשים מהתושבים לא לצאת החוצה. אל תעזבו את המקלטים!".

תיעודים שפורסמו על ידי יועץ שר הפנים של אוקראינה, אנטון הרשצ'נקו הראו כמה כלי רכב צבאיים קלים, נעים לאורך רחוב בעיר חארקוב שבצפון-מזרח המדינה, ובנפרד נראה טנק בוער.

חיילים רוסיים פוצצו צינור גז טבעי בעיר חארקוב שבאוקראינה, כך מסר "השירות הממלכתי של אוקראינה לתקשורת והגנה על מידע מיוחד". לא ברור עד כמה חשוב הצינור והאם הפיצוץ עלול לשבש את משלוחי הגז מחוץ לעיר או למדינה. יצוין כי למרות המלחמה, אוקראינה ממשיכה לשלוח גז טבעי רוסי לאירופה.

חברה אוקראינית שאחראית על בנייה ותחזוקת כבישים אמרה שהיא מסירה את כל התמרורים שיכולים לשמש את הכוחות הרוסים הפולשים כדי למצוא את דרכם ברחבי המדינה. "לאויב יש תקשורת לקויה, הם לא יכולים לנווט בשטח", מסרה חברת Ukravtodor בעדכון בפייסבוק. "בואו נעזור להם להגיע ישר לגיהנום". היא פרסמה תמונה ערוכה של תמרור סטנדרטי שבו הוחלפו כיוונים לערים סמוכות בניבולי פה.

הבוקר - אחרי הדיווחים במערב על אכזבה מסוימת ברוסיה מקצב ההתקדמות בלחימה - הודיע הצבא הרוסי כי הוא "כיתר לחלוטין" שתי ערים גדולות שנמצאות בדרום אוקראינה – את הערים חרסון וברדיאנסק. בשתי הערים חיים 290,000 ו-110,000 תושבים בהתאמה.

בתקשורת האוקראינית מדווחים כי העיר נובה קחובקה שעל נהר הדנייפר במחוז חרסון, נפלה לידי צבא רוסיה. על פי הדיווח, ראש העירייה אמר: "כוחות רוסיים הסירו את כל דגלי אוקראינה מהבניינים".

האו"ם אישר דיווח על 240 נפגעים אזרחים, כולל לפחות 64 הרוגים, בקרבות באוקראינה שפרצו מאז פלישת רוסיה, אם כי הנתונים האמיתיים גבוהים בהרבה, כך על פי האו"ם.

מלחמת אוקראינה רוסיה חרקוב צינור גז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד