כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
התחקיר שהסעיר את המדינה

NSO תובעת את עיתון 'כלכליסט': "מוטה וכוזב"

החברה הגישה תביעה נגד העיתון בעקבות שורת התחקירים שעורו סערה, בהם נטען כי המשטרה פרצה למכשירים של אזרחים שלא כחוק באמצעות רוגלה | באחד התחקירים נטען כי החברה מאפשרת ללקוחותיה למחוק את תיעוד הפעולות שנעשו נגד אזרחים

NSO תובעת את עיתון 'כלכליסט': "מוטה וכוזב"
חברת הסייבר NSO צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חברת NSO הגישה הבוקר (ראשון) לבית המשפט בראשון לציון תביעת לשון הרע כנגד העיתון כלכליסט, בעקבות שורת התחקירים שעוררו סערה, בהם נטען כי המשטרה פרצה למכשירים של אזרחים שלא כחוק. באחד התחקירים נטען כי החברה מאפשרת ללקוחותיה למחוק את תיעוד הפעולות שנעשו נגד באמצעות תוכנת הריגול.

נזכיר כי ממצאי צוות הבדיקה בעניין האזנות סתר בתקשורת בין מחשבים, שהוגשו ליועצת המשפטית לממשלה מוכיחים כי אין כל אינדיקציות שמשטרת ישראל הדביקה באמצעות מערכת פגסוס שבידיה ללא צו שיפוטי מכשיר טלפון של מי מבין האנשים שפורסמו בתחקיר עיתון כלכליסט.

התביעה הוגשה בהמשך למכתב ההתראה ששלחה החברה לכלכליסט לפני כשבועיים וחצי, "ובעקבות החלטת העיתון שלא להגיב ולא לפרסם כתבת תיקון לדברי הכזב שפורסמו בו ביום", נמסר מחברת NSO.

בחברה טענו שכפי שהובהר במכתב ההתראה, "דומה שלא מדובר בתחקיר עיתונאי אלא בפרסום חד צדדי, מוטה וכוזב, אשר קיבל פומבי בנסיבות המעלות חשש ממשי שמטרתו לשרת מטרות זרות לחלוטין למהותה של עיתונאות מקצועית, אחראית וחסרת פניות".

"הפרשה שזכתה לכינוי 'פרשת NSO' או 'תחקיר NSO והמשטרה' מעלה תמיהה בנוגע לאופן ביצוע ומהות סדרת התחקירים של 'כלכליסט', בראש ובראשונה, בשל העובדה שלא הוצגה שום ראיה שביכולתה לבסס את הטענות החמורות", נמסר בהודעת החברה.

בחברה טענו כי היא אינה מפעילה את המערכות שבידי לקוחותיה ואינה חשופה למידע וכי מערכות הלקוח נמצאות אך ורק באתר הלקוח ומעולם לא הופעלו ב"ארכיטקטורת ענן" בשליטת NSO, זאת כך לפי התביעה, "בניגוד לדברי הכזב שבחר העיתון לפרסם המערכות שומרות ב"לוגים" תיעוד מלא של כל הפעולות שבוצעו על ידי הלקוח ואין ללקוח אפשרות לשנות או למחוק את התיעוד".

בכתב התביעה נאמר כי "זאת ועוד, ממצאי צוות הבדיקה בראשות המשנה ליועמ"שית לממשלה, סותרים באופן מוחלט את הטענות שתוארו בכתבה מיום 10.2.2022: צוות הבדיקה אישר שבסיס הנתונים הפנימי של המערכת שנמכרה למשטרה נמצא בשרתים המותקנים במשטרה; וכי אמנם המשתמש יכול למחוק רשומות בממשק המשתמש של המערכת במסגרת פעולות תחזוקה, אך לחברה קיימת היכולת לשלוף גם נתונים שנמחקו (בממשק המשתמש) משכבה של המערכת שנגישה לחברה ולה בלבד" ובה נמצאים הלוגים עצמם אשר מתעדים כל פעולה שבוצעה על ידי הלקוח".

"הבדיקה היסודית שנעשתה שומטת את הקרקע מתחת לניסיון הנוסף להטיל דופי בחברה ובעובדיה ומהווה הוכחה נוספת כי לא כל תחקיר עיתונאי בעל כותרות סנסציוניות אודות NSO, אכן מבוסס על ראיות", נמסר מהחברה.

 

תביעת לשון הרע NSO כלכליסט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד