י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
התופעה מתרחבת

"איפה המשטח שלי"? במרכולים מדווחים על סחורה שנעלמת לפנות בוקר

העלייה ביוקר המחייה הובילה אף לעלייה בתופעת ה"גניבות המוקדמות" - עבריינים מגיעים לפנות בוקר וגונבים משטחים שלמים של ירקות, פירות ומוצרים נוספים המיועדים למכירה ברשתות קמעונאיות וסופרים 

"איפה המשטח שלי"? במרכולים מדווחים על סחורה שנעלמת לפנות בוקר
אילוסטרציה צילום: Tomer Neuberg/Flash90

בתקופה האחרונה נוכח גל ההתייקרויות, התרחבה תופעת ה"גניבות המוקדמות.

סופרמרקטים וחנויות מכולת אשר מקבלים סחורה לפתח חנותם בשעות הבוקר מוקדמות, טרם הגעת המנהלים והמחסנאים, מוצאים את עצמם ללא הסחורה, כשגנבים משכימי קום מגיעים למקום עם כלי רכב ומעמיסים לעצמם את כל הסחורה שממתינה מחוץ למרכול ומוכרים אותה למשווקים פיראטיים.

ניר מלך, מנכ"ל חברת 'אביר ביטחון' סיפר ל'מעריב' על התופעה שהתרחבה משמעותית בחצי שנה האחרונה: לדבריו, בדרך כלל הם מגיעים ברכבים ללא מספרים ואופניים חשמליים. "את הסחורה ששווה הרבה מאוד כסף הם מוכרים במזומן, הרבה מתחת למחיר השוק, לחנויות פיראטיות ולסוחרים בשווקים". הוא מסביר כי הנזק הכספי העיקרי הוא לחקלאים וליצרנים. "הם מקבלים תמורה עבור הסחורה שלהם רק אם היא נמכרת בפועל לצרכן הסופי ועוברת בקופה. גם בעלי החנויות חווים פגיעה, עקב מחסור במוצרים בסיסיים". הוא מעריך שהשווי הכספי של כל ארגז שנגנב עלול להגיע לאלפי שקלים.

מלך מסביר, "מדובר בשיטה קלה ויחסית נוחה לגנבים, סופרמרקטים וחנויות מכולת מקבלים סחורה בשעות בוקר מוקדמות, לפני שמגיעים המנהלים והמחסנאים. נהגי משאיות שמובילים את משטחי המזון משאירים אותם מחוץ לחנויות, ובמרווח הזמן שבין הנחת הסחורה לבין הגעת העובדים - הגנבים גונבים את המוצרים".

לנוכח התרחבות התופעה בתקופה האחרונה, פיתחה החברה שורת שיטות בניסיון להגן על הסחורה ואחת מהן היא הקמת כלובים פנימיים עם דלת חיצונית. בדרך זו הספקים מניחים את הסחורה בתוך הכלוב, ורק לעובדי המרכול יש גישה למשטחים, או לחילופין התקנת מצלמות אבטחה מתקדמות המתעדות את הנעשה בכניסה לחנות באיכות גבוהה ועם יכולת הפעלת אמצעים ודיווח בזמן אמת ולאחור, כך שניתן יהיה לזהות את הפנים של הגנבים ואת כלי הרכב שאיתם הגיעו.

 

גנבים מרכולים גניבת סחורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד