י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
יוצאים לדרך חדשה

מחיקת חובות בהליך החדש, צאו לדרך חדשה עוד השנה

נקלעתם למצב שאינכם יכולים לשלם יותר את חובותיכם? הן כאדם פרטי והן כעסק הנקלע לקשיים כלכליים יתכן ואתם נמצאים בפתחה של פשיטת רגל. קיימות אפשרויות לחלוקת החוב לתשלומים או לקביעה של הסדר עם הנושים שלכם שכדאי להכיר. במאמר זה נדבר בהרחבה על תהליך פשיטת הרגל ונכיר כמה מהמושגים החשובים שתפגשו בדרך ליציאה מהבור הכלכלי

מחיקת חובות בהליך החדש, צאו לדרך חדשה עוד השנה
דומינו כלכלי צילום: FREEPIK

החובות הצטברו והנושים החלו לנקוט בהליכים על מנת לגבות את כספם.

כיום, בעלי חובות יכולים להתחיל חיים כלכליים חדשים, נטולים חובות וזאת במסגרת חוק חדלות פירעון החדש.

חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי אשר נכנס לתוקפו בתאריך 15.9.2019, החליף את פקודת פשיטת הרגל והדינים הישנים והביא עימו רוח חדשה של שינוי בגישת בתי המשפט והדינים, להליכי חדלות פירעון של חייבים.

כיום, הגישה הרווחת הינה ה"גישה השיקומית", לפיה יש להחזיר את החייב למעגל החברתי כלכלי, מוקדם ככל האפשר ולאפשר לו חזרה לפעילות כלכלית.

המטרה העיקרית אליה שואף החייב, בעת כניסתו להליך חדלות פירעון הינה קבלת הפטר חובות.

נקלעתם לחובות? לחצו כאן לייעוץ ללא עלות>>>

מהו הפטר חובות? הפטר חובות בעצם פוטר את החייב מתשלום יתרת החובות שלא ניתן לשלם מקופת הנשייה. קופת הנשייה צוברת כסף במהלך ההליך, שכן החייב משלם לקופה כל חודש תשלום חודשי כפי שנקבע. בסיום ההליך, הכסף מחולק לכלל הנושים בהתאם לדרגת הנשייה ועל החובות הנותרים, שהכסף שהצטבר לא הספיק לכסותם- ניתן הפטר.

לאחר קבלת ההפטר, החייב יוצא לחיים כלכליים חדשים וכל חובותיו נמחקים (למעט חובות ספציפיים שלא ניתן לקבל עליהם הפטר כגון חוב מזונות (למעט במקרים מאוד חריגים ונדירים וקנסות פליליים).

כיום ישנם כמה מסלולים להפטר, כאשר הבולטים הם ניהול הליך בפני הממונה ובית המשפט וניהול הליך בפני רשם הוצאה לפועל, וזאת כאשר החובות נמוכים מסך של 150,000 ₪.

בנוסף, ישנו מסלול להפטר של חייב יחיד במסגרת הליכי חדלות פרעון של חברה. במסגרת זו, ניתן לקבל הפטר חובות לחייב הקשורים בחברה, גם ללא הגשת בקשה לצו פתיחת הליכים מצדו, על בסיס הסדר נושים לחברה הכולל גם את החייב

במסגרת הליך חדלות הפירעון, על החייב למלא דוחות חודשיים בהם הוא נותן דין וחשבון על הכנסותיו, הוצאותיו וכו' וכן עליו לשלם לקופת הכינוס סכום חודשי מתוך הכנסתו, כפי שנקבע על ידי הממונה.

עמידה בדרישות אלה הינה קריטית לקבלת הפטר, שכן במצבים בהם החייב לא ממלא אחר דרישות ההליך, ניתן לבטל את ההליך והחייב יוכל לפנות להליך חדש נוסף רק לאחר תקופת צינון בת שנה עד שנתיים, או כפי שיקבע בית המשפט. כמו כן, הדבר מעכב את קבלת ההפטר המיוחל.

מעת הכניסה להליך חדלות פרעון, יוקפאו כל ההליכים המשפטיים המתנהלים כנגד החייב וכן הליכי הגבייה המתנהלים כנגדו שטרם הושלמו ואף לא ייפתחו הליכים חדשים.

ובמילים אחרות- מבוטלים כל העיקולים וההגבלות שניתנו במסגרת תיקי ההוצאה לפועל של החייב.

כעת מוטלות הגבלות חדשות על החייב, אולם באמצעות עורך דין שמכיר את הדין ניתן להתנהל כמעט כרגיל וללא הפרעות וזאת על ידי הגשת בקשות מתאימות במסגרת ההליך.

נציין, כי לחייבים המעוניינים לצאת מהארץ במסגרת ההליך, ניתן להגיש בקשה לביטול צו עיכוב יציאה מהארץ ולהסיר באופן זמני את ההגבלה. כמו כן, ניתן לקבל כרטיס חיוב דיירקט המקל על החייב ביום יום.

לאחר כשנה בהליך, יתקיים דיון בבקשה שהגשנו ותינתן תוכנית לשיקום כלכלי, בה ייקבעו התנאים לקבלת ההפטר המיוחל.

ככלל, הליך חדלות פרעון נמשך כ-4 שנים, אולם ישנם נסיבות בהם ניתן לקבל הפטר לאלתר לאחר כשנה וחצי לערך. כמו כן, ישנם נסיבות בהם צו התשלומים שיקבע לחייב יעמוד על תשלום אפס ₪ לחודש.

ניסיון באלפי תיקים מלמד כי רק עורך דין הבקיא בתחום, המכיר את רזי החוק והמקצוע יכול להביא לתוצאות מקסימליות כגון הפחתת החיוב החודשי, קיצור משך ההליך וכו'.

נקלעתם לחובות? לחצו כאן לייעוץ ללא עלות>>>


הדרך לחיים כלכלים חדשים • שאטרסטוק

ישנן נסיבות בהן ניתן למחוק חובות שלא במסגרת הליך חדלות פרעון.

כיום הליך חדלות פרעון הינו הליך ידידותי יותר לחייב, אולם יש לו לא מעט השלכות פיננסיות על החייב.

לכן, בנסיבות מסוימות ובעצת עורך דין הבקיא בתחום יש לשקול כניסה להליך חדלות פרעון ובחינת אפשרויות נוספות למחיקת חובות.

לאנשים שלא מעוניינים לגשת להליך חדלות פרעון, ניתן להגיע להסדר חובות מחוץ לבית משפט והוצאה לפועל עם הנושים.

כך, במסגרת ההסדר, עורך הדין של החייב מגיש הצעה לנושה לפירעון החוב בתנאים שהחייב יכול לעמוד בהם. במסגרת ההסדר המוצע, בדרך כלל ינוהל הליך של משא ומתן בין הצדדים וכמעט תמיד החוב מוקטן באופן משמעותי, שכן הנושה מבין שעדיף לו לוותר על חלק מהחוב ולהגיע להסדר פרטני עם החייב – אז יקבל כסף, מאשר להתחלק עם כלל הנושים במסגרת הליך חדלות פרעון קולקטיבי, שם יקבל סכומים זעומים.

כך למעשה מתבצעת תספורת לחוב במסגרת ההסדר והחייב נדרש לשלם רק חלק מהחוב. לאחר עמידה בתשלומים, הנושה סוגר את תיק ההוצאה לפועל שנפתח וההליך מסתיים.

בעלי חובות לבנקים ואנשים שאינם מעוניינים לנקוט בהליך חדלות פרעון- בנסיבות מסוימות, בעזרת עורך דין בקיא בתחום ומיומן, ניתן לפנות לבנק ולהגיע להסדרים נוחים במסגרתו תינתן פריסת תשלומים לשמונה עד עשר שנים.

משרד עורכי דין אופיר ביידה חן ושות' מלווה את לקוחותיו צעד אחר צעד מרגע הכניסה להליך ועד לסיום ההליך וקבלת ההפטר המיוחל. אם גם אתה שקוע בחובות ומחפש את הדרך לצאת חיים חדשים, פנה עוד היום משרדנו ותאם פגישת ייעוץ ללא עלות.

נקלעתם לחובות? לחצו כאן לייעוץ ללא עלות>>>

או חייגו: 03-3811181

ניתן להשאיר פרטים ואנו ניצור עמכם קשר בהקדם>>>

פשיטת רגל מחיקת חובות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד