כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
הנשיא שלא ברח

מקומיקאי לגיבור לאומי: מיהו וולדימיר זלנסקי?

בעוד נשיאים ומנהיגים בעולם ברחו בזמן מלחמה לאורך ההיסטוריה, הנשיא האוקראיני שבכלל היה קומיקאי בעברו, נשאר במדינה בה 73% מהבוחרים נתנו לו את קולם, רק כי נמאס להם מהשחיתות של קודמיו בתפקיד שהיו כפופים לפוטין

מקומיקאי לגיבור לאומי: מיהו וולדימיר זלנסקי?
נשיא אוקראינה צילום: מתוך הטוויטר של זלנסקי

וולדימיר זלנסקי בן 44 בכלל היה שחקן - קומיקאי שגילם נשיא, בסדרת משנת 2015 הוא גילם נשיא, וקרא לו "משרת העם". בתחילת 2018 הקים מפלגה פוליטית כשם סדרת הטלוויזיה: "משרת העם", בדצמבר באותה שנה הוא הודיע כי יתמודד על תפקיד נשיא המדינה. הוא ניצח את הנשיא המכהן פטרו פורושנקו ברוב של 73 אחוזים. ב-2019 הוא הושבע לנשיאות ומפלגתו הפכה לגדולה ביותר. הצלחתו היתה כה גדולה, שהוא הפך למנהיג הראשון בהיסטוריה האוקראינית שהשיג רוב בפרלמנט ללא צורך בקואליציה.

בתחילה אנשים רבים תהו מי הוא האיש, היו שלגלגו עליו, זלזלו בו, קראו לו "שחקן", אך עד מהרה העולם הבין שיש כאן מנהיג אמיתי, הרוסים זעמו עליו שהוא לקח את צד המערב, ואיימו שוב ושוב כי הם לא יישבו בשקט, הרוסים לחצו על נאט"ו להודיע כי הם לא יצרפו את אוקראינה לעולם לברית נאט"ו, אך נאט"ו סרבה להתחייב, והרוסים זעמו.

הזעם של פוטין על זלנסקי כל כך חזק, עד שהוא כינה את ממשלתו "נאצים", הכינוי קצת מוזר, הנשיא זלנסקי נולד למשפחה יהודית ורבים מבני משפחתו נרצחו בשואה.

הנשיא הפך לגיבור לאומי, לאחר שסירב להצעה אמריקאית לחלץ אותו מהבירה קייב, זלנסקי, שמוכיח בימים האחרונים מנהיגות אמיצה ובלתי מתפשרת, השיב להצעה האמריקאית למלט אותו מהמדינה: "הקרב כאן. אני צריך תחמושת, לא טרמפ". תשובתו הנחרצת של זלנסקי הדהימה את העולם. ברשתות החברתיות ברחבי העולם הביעו אהדה ואהבה לנשיא האמיץ שרק לפני מספר ימים הצהיר כי הוא המטרה מספר 1 של רוסיה.

עוד אמר, "העם האוקראיני דוחה את הכובשים ויילחם ככל שיידרש לשחרור ארצנו", כך הדגיש נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בנאום לאזרחי אוקראינה. "אנחנו דוחים את האויב. ואני רוצה לומר רק דבר אחד: נילחם כמה שצריך כדי לשחרר את ארצנו", אמר נשיא אוקראינה שציין כי "בקייב היה יום שמש יפהפה, שהכובשים ניסו להרוס, כמו כל דבר בהיסטוריה של ארצנו. אבל היום הוא היום הראשון לחייה של ילדה שנולדה בליל שבת במטרו של קייב, המשמש מקלט לאזרחים" אמר הנשיא במוצאי שבת.

בניגוד גמור לאשרף גאני, נשיא אפגניסטן שברח כשהטאליבן השתלט על אפגניסטן באוגוסט האחרון, נשיא אוקראינה לא ברח, אלא נשאר להילחם עם חייליו. האומץ שהוא מפגין מוקרן על כל מסך טלוויזיה בעולם, אם העולם חשב שהנשיא האוקראיני יברח, אז העולם התבדה, הרוח האוקראינית חזקה הרבה יותר מכפי שפוטין שיער. האם פוטין מתחרט שהוא החל המלחמה? כנראה שלא, אך היא גילה נחישות שלא ציפה לה מצד אוקראינה.

נשיא אוקראינה מלחמה ולדימיר זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד