כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
מחאה עולמית

עסקים בארה"ב וקנדה בצעד דרמטי נגד רוסיה

חנויות אלכוהול ברחבי ארה"ב וקנדה החלו להוציא את מלאי הוודקה הרוסית שלהן במחאה על פלישת הנשיא ולדימיר פוטין לאוקראינה, כך על פי דיווחים

עסקים בארה"ב וקנדה בצעד דרמטי נגד רוסיה
בקבוק אלכוהול צילום: באדיבות המצלם

באונטריו שבקנדה, הנחה שר האוצר, פיטר בת'לנפאלווי, את מועצת בקרת המשקאות המחוזית לבקש מחנויות להסיר וודקה רוסית ומוצרים אלכוהוליים אחרים.

"אונטריו מצטרפת לבעלות בריתה של קנדה בגינוי מעשה התוקפנות של ממשלת רוסיה נגד העם האוקראיני ואנו תומכים מאוד במאמצי הממשלה הפדרלית לסנקציות על ממשלת רוסיה", אמר בת'לנפאלווי. "אנחנו נמשיך להיות שם בשביל העם האוקראיני בתקופה קשה מאוד זו". על פי הדיווח מוצרים יוסרו מכמעט 700 חנויות ברחבי המחוז.

"אנשי אונטריו לא יכולים לומר שהם באמת עומדים לצד אוקראינה בעודם ממשיכים להיות הלקוח של פוטין", אמר סטיבן דל דוקה, מנהיג המפלגה הליברלית של אונטריו. במקומות אחרים בקנדה, גם חנויות במניטובה, ניו ברונסוויק, קולומביה הבריטית וניופאונדלנד ננקטו צעדים דומים. כל מדווח ה'ניו יורק פוסט'.

תאגיד האלכוהול של 'נובה סקוטיה' הסיר מוצרים רוסיים מהמדפים ומהאתר שלו בגלל "האירועים הנוראיים שמתרחשים". קולומביה הבריטית הפסיקה לייבא אלכוהול רוסי, אמר סגן ראש הממשלה מייק פרנוורת'. "המחוז שלנו עומד לצד אלה שמבינים את המצב לאחר שתי מלחמות עולם, הכל תלוי בכיבוד החוק הבינלאומי", אמר לעיתונות הקנדית.

בארה"ב החליטה חברת 'ג'ייקוב' בקנזס, להסיר את יותר מ-100 בקבוקי הוודקה הרוסית שלה מהמדפים ושפכה חלק ממנה על הקרקע. "אני חושב שכל העולם יודע עד עכשיו שרוסיה במלחמה עם אוקראינה ללא סיבה נראית לעין", אמר ג'יימי סטראטון, מנהל היין ושותפו של החנות, לערוץ הטלוויזיה KSNW -TV "אני מניח שזאת הסנקציה שלנו, וזו אולי דבר קטן אבל כל דבר קטן עושה את ההבדל".

וודקה רוסיה ארה''ב קנדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד