כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
יורים על אמבולנסים

יועצו של הנשיא מספר על היחס לשבויים; "4,000 חיילים רוסים הרוגים"

הפלישה הרוסית לאוקראינה נכנסה ליומה הרביעי, ובעיר הבירה קייב נמשכים הקרבות העזים. ולדיסלב רויטברג, אחד מיועציו של נשיא אוקראינה, שוחח עם גולן יוכפז וענת דוידוב והתייחס לתקיפת הכוחות הרוסים במדינה: "הם פוגעים באזרחים חפים מפשע ובאמבולנסים" | האזינו

 יועצו של הנשיא מספר על היחס לשבויים; "4,000 חיילים רוסים הרוגים"
שבויים רוסים צילום: צבא אוקראינה

הפלישה הרוסית לאוקראינה נכנסה הבוקר (ראשון) ליומה הרביעי, ובעיר הבירה קייב נמשכים הקרבות העזים. ולדיסלב רויטברג, אחד מיועציו של נשיא אוקראינה וולודמיר זלנסקי, שוחח עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM.

במהלך סוף השבוע נלחמה באומץ רב אוקראינה אל מול הכוחות הרוסים שמבקשים לפלוש אליה, ועד כה הצליחה במשימה. התושבים במדינה נאלצים להישאר במקלטים, רבים מנסים לחצות את הגבול ובאירופה נערכים לגל פליטים שישטוף את המדינות השכנות. הנשיא וולודימיר זלנסקי חתם על צו גיוס כללי לגברים בגילי 60-18 והכריז: "נמשיך להילחם כמה זמן שיידרש כדי לשחרר את ארצנו". ולדיסלב רויטברג, מיועציו של נשיא זלנסקי, סיפר על המתרחש במדינה ביום הרביעי למלחמה.

רויטברג הצהיר כי למרות הדיווחים השונים בדבר עזיבתו של הנשיא זלנסקי את המדינה, "הנשיא נמצא בקייב, כולנו נמצאים בקייב. אנחנו מנהלים חדרי מצב, את כל מה שצריך לנהל במדינה. אנחנו ממשיכים לפעול להגנת אוקראינה בכל הדרכים האפשריות, גם הדיפלומטיות, גם הצבא וכו'".

הוא עדכן כי "יש כוחות רוסים שנכנסו לחרקוב, זו לא פעם ראשונה שנכנסו לחרקוב, אפילו לא פעם שנייה. כוחות הצבא שלנו דוחקים אותם מדי פעם. יש לנו קרבות עזים בהרבה מקומות, ערים ומרחבים".

לדבריו, "רוסיה עברה, כמו תמיד, את כל הקווים האדומים. הם פוגעים באזרחים חפים מפשע, פוגעים באמבולנסים. הלילה נפגעו 2 אמבולנסים בדרכם להציל חיים. עברו את כל הקונבנציות העולמיות וכלל עולמיות, הם הגיעו למצב של תשישות נפשית. בעולם, ממלחמת העולם השנייה, אף אחד לא ראה דבר כזה או משהו שדומה לזה. הם משתמשים בכל הכוחות האפשריים, ולא הצליחו. הם ציפו ביום-יומיים לקחת את קייב".

עוד הוסיף: "יש לנו כוחות צבא, המון כוחות צבא שלא יוותרו אפילו בגופם. אתם לא מבינים עד כמה הצבא הזה חזק. מדינה כמו רוסיה, עם הצבא הענק, לא הצליחה ב-4 ימים לקחת שום עיר, להתבסס בשום עיר – זה נשמע הזוי. אנחנו תמיד נגן על אדמתנו, רוב האזרחים פה עומדים על המשמר. הצבא שלנו לא מסתכם רק במספרי הצבא. תכפילו את זה פי 5 ואפילו פי 10. יש אנשים חמושים ברחובות שמחכים לצבא הרוסי".

כמו כן, ציין כי הצבא נערך באמצעות בקבוקי מולוטוב, כלומר בקבוקי תבערה. "אתמול היו קרוב לחמישים אלף בקבוקי מולוטוב ברחבי קייב. היום זה הכפיל את עצמו אולי פי 2. אנחנו עם יותר מ-50 אלף אזרחים חמושים בקייב. לא באוקראינה, רק בקייב".

בהמשך, סיפר רויטברג על השיחות שקיים עם הנשיא זלנסקי: "הוא כמונו, כמו כולם, כמו כל האוקראינים, נחוש. הוא רואה קדימה, לא יוותר על סנטימטר ולא על מילימטר אדמה. כל הפייק ניוז שהוא יצא, ברח, חזר – שטויות במיץ עגבניות. הוא בקייב עד הסוף והסוף אמור להיות כמו שאומרים סוף טוב. כולנו אופטימיים".

עוד הוסיף: "אנחנו נמצאים במלחמה מאוד קשה, רוסיה עובדת על פייק ניוז מאוד חזק. יש הבוקר מעל 4,000 הרוגים שלהם מתחילת המלחמה. אנו מבקשים מהצלב האדום להוציא את הגופות לארצם, כי כל אמא מחכה לבן שלה. רוב האימהות לא יודעות שהבנים שלהם פה. אלה שנלקחים כבני ערובה, אנחנו מתנהגים אליהם בצורה הכי טובה שאפשר להיות".

בסיום השיחה, התחייב: "אנו נעצור את המלחמה, אנחנו ממשיכים בדיפלומטיה העולמית, בלחץ של הדמוקרטיות ובכל הדרכים האפשריות הנורמטיביות כדי להפסיק את המלחמה. אנחנו לא תקפנו, לא תוקפים, רק מגנים על עצמנו".

מלחמת אוקראינה רוסיה שבויים ולדימיר זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד