ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
"נלחמים בחירוף נפש"

"רצח עם": זלנסקי משגר מסר לעולם מקייב הנצורה

זלנסקי לוחץ על מעצמות העולם לבטל את כוח ההצבעה של רוסיה במועצת הביטחון של האו"ם. בווידאו מהבירה הנצורה אמר הנשיא האוקראיני כי רוסיה מבצעת "רצח עם" | הוא גם הודיע שמדינתו הגישה תביעה נגד רוסיה בבית הדין הבין-לאומי בהאג

"רצח עם": זלנסקי משגר מסר לעולם מקייב הנצורה
נשיא אוקראינה זלנסקי משגר מסר לעולם צילום: צילום מסך

בצל הניסיונות הרוסים לכבוש את הבירה קייב, נשיא אוקראינה וולדימיר זלנסקי לוחץ על מעצמות העולם לבטל את כוח ההצבעה של רוסיה במועצת הביטחון של האו"ם. בווידאו שפרסם היום (ראשון) אמר זלנסקי כי הפעולות הרוסיות בארצו גובלות ב"רצח עם".

"זה טרור, הם הולכים להפציץ את הערים האוקראיניות שלנו אפילו יותר, הם הולכים להרוג את הילדים שלנו אפילו יותר, זה הרוע שהגיע לארצנו ויש להשמידו", אמר הנשיא האוקראיני בהודעת וידאו קצרה. "הפעולות הפליליות של רוסיה נגד אוקראינה נושאות סימנים של רצח עם", הוסיף.

מריה אבדייבה, מנהלת המחקר בחראקוב של איגוד המומחים האירופי של אוקראינה, אמרה לרשת אל-ג'זירה כי הפגזות כבדות נמשכו לאורך כל הלילה והבוקר. "מה שאנחנו יודעים עכשיו זה שרוסיה נכנסת לעיר בקבוצות קטנות, עם כלי רכב צבאיים קלים יותר, והם מושמדים על ידי הצבא האוקראיני. חלק מהקבוצות כבר הושמדו, הם ניסו להתקרב למרכז העיר ואנחנו רואים תמונות רבות של כלי הרכב הרוסים ברחובות", הוסיפה. "המצב מאוד נזיל, הצבא האוקראיני נלחם בחירוף נפש".

"חראקוב כל כך קרובה לגבול הרוסי, כ-40 קילומטרים משם, והרבה אנשים שחיים שם הם רוסים מבחינה אתנית", הוסיפה. "יש הרבה קשרים מסחריים בין שני הצדדים ואפילו קשרים משפחתיים בין שני הצדדים, ואני חושב שהרוסים היו די מופתעים לראות שהעיר הזאת מתנגדת".

בתוך כך, הנשיא זלנסקי הודיע שמדינתו הגישה תביעה נגד רוסיה בבית הדין הבין-לאומי בהאג: "רוסיה חייבת לתת דין וחשבון על המניפולציות שלה בדבר רצח המשמשות כהצדקה לתוקפנות מצדה. דורשים הפסקה מיידית של האש ומשפט שייפתח כבר בשבוע הבא".

ולדימיר זלנסקי קייב אוקראינה מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד