כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

הצמיחה הישראלית בשיאה ושוק העבודה התאושש לחלוטין ממשבר הקורונה

רועי לקסר, מנהל נוסטרו בבנק מרכנתיל, פרסם את הסקירה השבועית שעסקה בתחומים כלכליים אקטואליים שונים בארץ ובעולם. בישראל, כך עולה מן הסקירה, הצמיחה ממשיכה להיות חזקה הרבה מעבר לצפי עם זינוק מרשים. זאת, לצד נתוני תעסוקה משביעי רצון שמחזירים את ישראל לנקודת המוצא שלפני הקורונה בשנת 2020

הצמיחה הישראלית בשיאה ושוק העבודה התאושש לחלוטין ממשבר הקורונה
צמיחה כלכלית צילום: unsplash

כמידי שבוע מפרסם מנהל הנוסטרו בבנק מרכנתיל, רועי לקסר, את הסקירה הכלכלית במבט מקומי ועולמי. לפי הסקירה האחרונה, הצמיחה בישראל זינקה ברבעון האחרון של 2021 הרבה מעבר לצפי. "שנת 2021 הסתיימה עם צמיחה מדהימה של 8.1%, שזה נתון גבוה יותר מכל תחזית שניתנה לשנה הזו".

עם זאת, הוא סייג את דבריו בכך שמדובר באומדן ראשוני של הלמ"ס וייתכנו תיקונים שלו בהמשך. מה שאחראי לצמיחה החזקה של המשק הישראלי, היה שוב "הצריכה הפרטית, כאשר גם לייצוא סחורות ושירותים – בעיקר ייצוא שירותי הייטק – הייתה תרומה משמעותית לכך".  

על פי הסקירה "נתוני התוצר החזקים, ביחד עם האינפלציה היחסית גבוהה, העלייה החדה במחירי הנדל"ן, מצבו הטוב של שוק העבודה והמגמה העולמית של העלאות ריבית, צפויים לתמוך בהעלאת ריבית ראשונה של בנק ישראל בהמשך השנה, וככל הנראה בעוד העלאת ריבית אחת או שתיים עד סוף 2022".

נתון מעניין נוסף מתייחס לשוק התעסוקה המקומי. "לאור נתוני הצמיחה החזקים", כתב לקסר, "לא מפתיע שגם שוק העבודה התאושש לחלוטין ממשבר הקורונה. שיעור האבטלה ושיעור התעסוקה חזרו פחות או יותר לרמות של תחילת 2020".

גם ביחס לעולם, על אף שהבורסה המקומית רשמה ירידות בשבוע החולף, מדדי המניות בישראל מפגינים עוצמה. אמנם מדד תל אביב 125 ירד בשבוע שעבר ב-0.3%, אך מתחילת חודש פברואר הוא עלה בכ-1.5% - ביצועים טובים יותר ביחס למדדי המניות המרכזיים בארה"ב ובאירופה שרק ירדו מתחילת החודש הנוכחי.

אין לראות במסמך זה ובמידע ו/או הניתוח הכלולים בו הצעה או ייעוץ לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך ו/או נכסים פיננסים כלשהם או המלצה להשקעה באפיקים ספציפיים כלשהם. האמור בסקירה זו משקף את דעותיהם והערכותיהם של עורכי הסקירה למטרת אינפורמציה בלבד ומובא כחומר רקע בלבד. הניתוח במסמך זה נעשה בהתבסס על מידע אשר פורסם ו/או היה נגיש לכלל הציבור ומידע אחר, סקירה זו אינה מהווה אסמכתא ו/או אישור כלשהם למהימנות ולנכונות המידע. האמור לעיל אינו מהווה בשום צורה שהיא תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם.

צמיחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד