י"ד אייר התשפ"ד
22.05.2024
עדכונים שוטפים

באוקראינה מאשרים: יערכו שיחות עם רוסיה בבלארוס

בצל הלחימה העזה בהרי המפתח באוקראינה בה מפתיעים המגינים האוקראינים מול הצבא הרוסי העדיף, ברוסיה ואוקראינה מאשרים כי בקרוב יערכו שיחות מו"מ בין המדינות בבלארוס • הצבא הרוסי החל להצביע על לקויים, כמו גם על אספקת דלק בעייתית • העדכונים ממזרח אירופה

באוקראינה מאשרים: יערכו שיחות עם רוסיה בבלארוס
משוריינים רוסיים שניזוקו צילום: משרד ההגנה האוקראיני

יותר מ-72 שעות לאחר תחילת הפלישה הכוללת ב-24 בפברואר, רוסיה לא הצליחה להנחיל תבוסה מהירה לכוחות המזוינים של אוקראינה או להשיג דריסת רגל בכל אחת מערי המפתח במדינה. נכון ל-27 בפברואר, כל הערים הגדולות ביותר - קייב, חראקוב, לבוב, דניפרו, אודסה, מיקולאייב, מריופול, חרסון - עדיין נמצאות בשליטה אוקראינית מלאה, למרות המאמץ האדיר של רוסיה לתפוס או לבודד אותן.

אם רוסיה התכוונה לקחת את בירת אוקראינה במבצע מהיר, זה נכשל. המצב נוטה למלחמה קשה וממושכת ולא "למתקפת בזק" שהקרמלין כנראה תכנן. ההתנגדות האוקראינית העזה האטה את הצבא הרוסי.

לאחר 48 השעות הראשונות של ההתקדמות, הצבא הרוסי החל להצביע על לקויים, כמו גם על אספקת דלק בעייתית. בינתיים, המערב פועל במלוא המרץ בהורדת היציבות הכלכלית והפוליטית של רוסיה באמצעות סנקציות פיננסיות חמורות. מדינות כמו גרמניה, מסכימות על אספקת נשק מאסיבית לאוקראינה ותומכות בבידוד המלא של רוסיה ושלילת משאבים להמשך המלחמה.

18:30: ‏גורם בכיר המשרד ההגנה האמריקאי מתייחס להנחיה של פוטין על כוננות גרעינית, ומזהיר: "הוראת פוטין להעלות את הכוננות בקרב כוחות הגרעין מגבירה את הסכנה באופן משמעותי".

18:00: האוקראינים טוענים: הצבא הרוסי ירה למוות במשפחה אוקראינית מהעיר חרסון, והרג שני ילדים, שהצעיר שבהם, תינוק בשם איוונקו, רק ​​בן חודש וחצי, לטענת האוקראינים הוא נורה בראשו.

17:50: המטוס האוקראיני הגדול בעולם "מרייה" (החלום) נשרף על ידי הרוסים בשדה תעופה ליד קייב, אך אוקראינה הודיעה "אנחנו נבנה מחדש את המטוס. נגשים את חלומנו על אוקראינה חזקה, חופשית ודמוקרטית".

17:30: לפחות 300,000 פליטים אוקראינים עברו לאיחוד האירופי מאז החלה רוסיה במתקפה, כך אמרה נציבת הפנים של הגוש. "אני גאה כיצד האזרחים האירופים בגבולות מגלים סולידריות עם האוקראינים הנמלטים מהמלחמה הנוראה והתוקפנית הזו", אמרה ילווה ג'והנסון לכתבים עם הגעתה לפגישה מיוחדת של שרי הפנים של האיחוד האירופי בבריסל כדי לדון בתוצאות המלחמה באוקראינה.

17:15: המשטרה הרוסית עצרה יותר מ-900 בני אדם בגין השתתפות בהפגנות נגד המלחמה שנערכו בעשרות ערים ברחבי רוסיה. ההפגנות, שהתקיימו על פי הדיווחים ב-44 ערים ברחבי רוסיה, חלו במקביל ליום השנה השביעי לרצח הפוליטיקאי מטעם האופוזיציה בוריס נמצוב.

16:50: צרפת הודיעה כי תעשה כמו שאר מדינות אירופה, ותסגור את המרחב האווירי שלה למטוסים רוסיים.

16:45: שר החוץ האוקראיני דמיטרו קולבה אומר כי מטרתה של רוסיה היא "להרוס את אוקראינה כמדינה, אבל אנחנו לא ניפול". את הדברים אמר קולבה בנאום בטלוויזיה. "זאת מלחמה בין הנשיא פוטין לתושבי אוקראינה. אנחנו נחושים להילחם בחירוף נפש כל עוד זה נחוץ, כדי להגן על ארצנו ועל עמנו ואני בטוח שננצח, לא נוותר על סנטימטר אחד מהשטח שלנו", הוסיף.

16:30: משלחות אוקראינה ורוסיה ייפגשו בגבול אוקראינה ובלארוס. נשיא בלארוס לוקשנקו הבטיח שכל המטוסים, המסוקים והטילים המוצבים בשטח בלארוס יישארו על הקרקע למשך תקופת המשא ומתן והחזרה של המשלחות למדינותיהן.

16:00: בפגישה עם בכירים, הורה פוטין לשר ההגנה הרוסי ולרמטכ"ל להכניס את כוחות ההרתעה הגרעיניים ל"משטר מיוחד של לחימה". הוא אמר: "מדינות מערביות לא נוקטות רק בפעולות לא ידידותיות נגד ארצנו בתחום הכלכלי, אלא פקידים בכירים מחברות נאט"ו מובילים הצהירו הצהרות אגרסיביות בנוגע למדינה שלנו".

מלחמת אוקראינה רוסיה בלארוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד