י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"זה התפקיד שלי"

מפתיע: לוחם יחידת גולני החליט להילחם בצבא הרוסי

לוחם גולני לשעבר השוהה בימים אלו עם משפחתו באומן אשר באוקראינה, מתכוון לנצל את כישוריו כלוחם ולהצטרף לצבא האוקראיני | "יש לי רובה צלפים, קלצ'ניקוב ואקדח ואנו נערכים לכל תרחיש"

מפתיע: לוחם יחידת גולני החליט להילחם בצבא הרוסי
ההפגזות באוקראינה צילום: מתוך הסרטון

צבי אריאלי בן ה-42 לוחם גולני לשעבר שוהה בימים אלו עם משפחתו באומן ומתכוון לנצל את כישוריו כלוחם להצטרף לצבא האוקראיני וללחום בין שורותיו כנגד הצבא הרוסי הפולש.

אריאלי, התגורר במשך 20 שנה בישראל ומספר שלאוקראינה הוא הגיע לראשונה ב- 2003 באופן זמני כשליח של בני עקיבא, וב-2012 חזר שוב לאוקראינה וכמה שנים לאחר מכן קיבל אזרחות מקומית והחל להתגורר שם באופן קבע יחד עם משפחתו.

אריאלי משמש בתפקיד עזר לצבא האוקראיני שיתף את 'n12' בהשתלשלות הימים האחרונים: "זה התפקיד שלי. כשחשנו שמשהו לא טוב הולך לקרות, הוצאנו בזריזות את כל הקהילה היהודית בקייב מהעיר. אני ומשפחתי הגענו לאומן לאחרונה, ויש כאן אנשים שאני מכיר שביקשו ממני עזרה בהתארגנות נגד הכוחות הרוסיים. אני רציתי להציל את המשפחה שלי ויחד ברחנו מקייב". אריאלי הוסיף שהוא הבין בשלב מוקדם יחסית שצריך לעזוב את הבירה: "עכשיו כבר אי אפשר לצאת מהעיר. השארנו שם הכול, חוץ מכמה תיקים שלקחנו יחד איתנו".

"מרגישים כאן כמו במלחמת עולם שלישית" אומר אריאלי, "ממש עכשיו שמעתי על אישה עם בקבוק מולוטוב ששרפה טנק רוסי. הנשק שמשמש אותנו דומה למה שרואים בסרטים, כל אחד הפך ללוחם". לצד זאת, הוא משתף באתגרים שעימו מתמודד הצד האוקראיני: "אין מספיק לוחמים, ולכן נותנים נשק כמעט לכל אזרח שמעוניין."

"אם המלחמה תגיע לכאן, אני אקח חלק ובגלל זה אני נמצא פה" אומר בנחישות אריאלי, "אתמול סייר באזור מזל"ט רוסי, אז יכול להיות שהרוסים מתכוונים להנחית כאן כוחות באומן. אנחנו די לחוצים ונמצאים בכוננות מוגברת". הוא הוסיף כי לרשותו יש כמה נשקים: "יש לי רובה צלפים, קלצ'ניקוב ואקדח ואנו נערכים לכל תרחיש", סיים אריאלי.

 

מלחמת אוקראינה רוסיה גולני ישראלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד