כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"הזרמת מים עכורים"

כ-3 מיליון ש"ח קנס לחברה שזיהמה את הים

המשרד להגנת הסביבה הטיל עיצום כספי בסך של כ-2.9 מיליון שקל על חברת בריטיש ישראל הייטק (צפון), בגין הפרות של תנאי היתר ההזרמה לים והזרמת מים עכורים לים

כ-3 מיליון ש"ח קנס לחברה שזיהמה את הים
מתחם בריטיש צילום: המשרד להגנת הסביבה

המשרד להגנת הסביבה הטיל עיצום כספי בסך 2,888,297 שקל על חברת בריטיש ישראל הייטק (צפון), העוסקת בפרויקטים של נדל"ן ובנייה, לפי חוק מניעת זיהום ים ממקורות יבשתיים.

לטענת המשרד להגנת הסביבה, החברה פעלה בניגוד לתנאי ההיתר להזרמת מי תהום לים אשר היה ברשותה, והזרימה במהלך החודשים אוגוסט-ספטמבר 2019 מים עכורים ברמות ובכמויות גבוהות לים באזור טירת הכרמל, במספר מועדים.
 
החברה הפרה את תנאי היתר ההזרמה שניתן לה על ידי הוועדה הבין-משרדית למתן היתרי הזרמה לים במספר פרמטרים, כולל חריגה מהכמות המותרת, הזרמת מים עכורים מעבר למותר, אי ביצוע בדיקות, ניטור ובקרה וכן אי דיווח כנדרש על החריגות לגורמים הרלוונטיים.
 
בשימוע שערך רני עמיר, מנהל היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית במשרד להגנת הסביבה לחברה בחודש אוקטובר 2019, עלה כי החברה לא פעלה בכל האמצעים העומדים לרשותה להפסקת ההזרמה האסורה, שנמשכה 25 ימים, על אף שהייתה מודעת לה.

מפקחי היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית סיירו בשטח ותיעדו את ההזרמה החורגת מתנאי ההיתר. לאחר השימוע, התקינה החברה את האמצעים הנדרשים על מנת לעמוד בתנאי היתר ההזרמה לים.

סמנכ"ל בכיר לפיקוח ולאכיפה במשרד להגנת הסביבה, יצחק (בנדה) בן-דוד, מסר: "הפרת תנאי היתר ההזרמה לים גרמה להזרמת מים עכורים לים ולפגיעה בסביבה הימית הרגישה ובמשאב הציבורי. אנו מתייחסים בחומרה לחריגות מסוג זה, ונמשיך לפעול לענישת מפירי היתרים בהתאם לעיקרון 'המזהם משלם'. יש להגן על הים מכל זיהום, למען הציבור והסביבה".

זיהום אוויר איכות סביבה קנס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד