כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"רבים מהחיילים לא יאכלו"

הכנסת חמץ לבסיסי צה"ל; מחר דיון מכריע

בג"צ ידון מחר בעניין עתירה בנושא הכנסת חמץ בפסח לבסיסי צה"ל, ולקראת הדיון רבנים בציונות הדתית קוראים לרב אלוף כוכבי להודיע כי חמץ לא יוכנס: "יצור מצב בו רבים מהחיילים לא יוכלו לאכול בחדר האוכל" | צה"ל הקים ועדה שתבחן אפשרות של הקמת מתחמים מיוחדים לחמץ והודיע שיפסיק את "מסדרי החמץ" | נושא נוסף שבמוקד: הכנסת הבישול החלבי 

הכנסת חמץ לבסיסי צה"ל; מחר דיון מכריע
מטבח בצה"ל. אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

לקראת דיון מכריע בעניין, רבנים בציונות הדתית קוראים הערב (ראשון) לרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי שיבהיר שלא יאפשר הכנסת חמץ לבסיסי צה"ל, דבר שאם אכן יתממש עשוי לדבריהם להוביל לכך שחיילים רבים לא יאכלו בחדרי אוכל.

הקריאה של הרבנים מגיעה בעקבות דיון שיתקיים מחר בבית המשפט העליון בעניין שינוי פקודת המטכ"ל. הדיון יתקיים לאחר שתנועות חילוניות עתרו בדרישה לבטל את האיסור המלא על הכנסת חמץ לבסיסי הצבא בחג הפסח.

במכתב הפומבי הם קוראים לרב אלוף כוכבי להבהיר כי "לא יוכנס שום חמץ לבסיסי צה"ל". לדבריהם, "הכנסת חמץ לבסיסים תיצור מצב בו רבים מאוד מהחיילים לא יוכלו לאכול בחדר האוכל הצה"לי, דבר שיפגע בהם ובצה"ל כולו". על המכתב חתומים שורה של רבנים במגזר הדתי-לאומי.

הרבצ"ר אייל קרים. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

בצה"ל הודיעו לבית המשפט העליון כי בעקבות העתירה יופסקו החיפושים בגופם ובציוד האישי של החיילים בהכנות בבסיסים לחג, זאת לצד הקמת צוות שיבדוק את האפשרות להקמת מתחמים שבהם יתאפשר אכילת חמץ בחג בבסיסים.

לקראת הדיון בבג"צ, שיתקיים כאמור מחר, מספר רבנים שחתומים על מכתב הרבנים נפגשו באמצעות הזום עם הרב הצבאי הראשי, הרב אייל קרים, יחד עם עוזרו. בין הרבנים שהשתתפו בפגישה הם הרב חיים דרוקמן, הרב שמואל אליהו, הרב יעקב שפירא, הרב יעקב שטרן ורבנים נוספים.

בדיון, שקדם לו מפגש עם רבנים צבאיים מארגון 'תורת לחימה' אשר העביר ביקורת על התנהלות הרב קרים, הרבנים שוחחו על הכנסת החמץ. נושא נוסף שעלה לדיון, ועלה קודם לכן לסדר היום הדתי בצבא, הוא כנסת הבישול החלבי לבסיסים, דבר שלטענת החוששים יגרום לבעיות כשרות. הרבנים הביעו את חששם בשני הנושאים, הרב הצבאי ניסה מצידו להפיג אותם.

המכתב המלאהמכתב המלא

רמטכ"ל הרבנות הצבאית אביב כוכבי אייל קרים חמץ בפסח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד