י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"פשוט כואב הלב"

מחריד: ניצולי שואה נאלצים לברוח שוב מאימת ההפגזות בקייב

קרבות והפגזות • רבה של אוקראינה הרב אסמן מתאר: "יש פה יהודים מבוגרים ששרדו את השואה ושוב הם נאלצים לברוח מאימת ההפגזות. קשה לראות את זה. פשוט כואב הלב" • מבקש: "אנחנו זקוקים לעזרת הציבור. לרכוש אוכל ליהודים שנמצאים פה"

מחריד: ניצולי שואה נאלצים לברוח שוב מאימת ההפגזות בקייב
ניצולי שואה נמלטים צילום: באדיבות המצלם

בוקר קשוח עבר על תושבי קייב – בירת אוקראינה. פיצוצים נשמעו בעוצמה והבהלה גברה. אלפי יהודים, התבצרו ביממות האחרונות בכפר הפליטים היהודי "אנטבקה" – הסמוך לבירה, שם דאג להם רבה של אוקראינה, הרב משה אסמן, ללינה ומזון.

למרות הפחד והחשש, רבה של אוקראינה הרב אסמן לא אומר נואש והוא עסוק לקלוט עוד ועוד יהודים לכפר שהפך לחממה לאלפי יהודים. במקום קיים מקלט אחד, שבו מצטופפים בעיקר הילדים. בשאר המבנים מאוכלסים אלפי משפחות שנמלטו מקייב – בעקבות הפגזות הצבא הרוסי על העיר.

"מחמם את הלב לראות איך יהודי העולם עוזרים לנו כדי לשרוד את הימים הקשים הללו", אומר הרב אסמן, "עדיין חסרים לנו מצרכים בסיסים רבים, שמיכות ואמצעי חימום. בכל שעה מגיעים לפה עוד ועוד יהודים שנמלטים מהתופת", הוא מוסיף.

"הלילה והבוקר עברו עלינו בפאניקה גדולה מאוד. הפיצוצים נשמעו בעוצמה בכל העת, ועשן סמיך עלה ממחסן נפט גדול שהופצץ ממש סמוך אלינו – כמה קילומטרים. אנחנו זקוקים לעזרת הציבור בישראל. אפשר להתקשר למוקד החירום שלנו במספר *3770 ולהעניק לנו עזרה וסיוע לרכוש אוכל ליהודים שנמצאים פה", הוא מוסיף.

על אווירת השבת סיפר הרב אסמן: "שבת לא פשוטה עברה עלינו. מצד אחד תקווה וחיזוק ומצד שני פאניקה גדולה. יש פה יהודים מבוגרים ששרדו את השואה ושוב הם נאלצים לברוח מאימת ההפגזות. קשה לראות את זה. פשוט כואב הלב. אני מבקש, מכל אחד ואחד, תנו לנו יד וסיוע ותתפללו עלינו, על כל יהודי אוקראינה שה' ישמור עלינו וייתן לנו שקט ושלווה. התקשרו כעת ל*3770 ותתנו כמה שאתם יכולים".

לסיוע – כנסו עכשיו >>

מלחמת אוקראינה רוסיה ניצולי שואה הרב משה אסמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד