כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
לימודים חודשיים, ימי עיון בתתי"ם, כנסים לנשים

כך נערכים בויז'ניץ לאירוע ההיסטורי 'יובל העשור' להסתלקות ה'ישועות משה'

היערכות חסרת תקדים בחסידות ויז'ניץ לקראת האירוע הענק "יובל העשור" בבנייני האומה ערב כ' אדר ב' לזכרו של האדמו"ר בעל ה"ישועות משה" מויז'ניץ זצ"ל. אירוע מרכזי ענק בבנייני האומה. כל הפרטים ב'בחדרי חרדים'

כך נערכים בויז'ניץ לאירוע ההיסטורי 'יובל העשור' להסתלקות ה'ישועות משה'
הרבי מויז'ניץ בשיחה למחנכים צילום: יהושע פרוכטר

לקראת כ' אדר יומא דהילולא של בעל ה"ישועות משה" זצ"ל מתכננים בחסידות ויז'ניץ ל - 72 שעות מרוממות בהתכנסות עולמית של כלל חסידי ויז'ניץ מהארץ ומרחבי העולם. התלכדות והתעלות לזכרו, ובשיאו אירוע היסטורי בבנייני האומה בראשות האדמו"ר שליט"א.

בטיש יארצייט כ' אדר בשנה שעברה הכריז האדמו"ר מויז'ניץ על שנת הכנה לקראת יובל העשור להסתלקותו של אביו זצ"ל, ועל רצונו לקבוע את כ' אדר תשפ"ב כיום מיוחד לכבוד יובל העשור להסתלקות כיום אשר יהיה כולו קודש לתורתו ושיטתו של בעל ההילולא.

בוועדה הרוחנית כבר שוקדים לאורך השנה כולה על תכניות רוחניות מיוחדות כהכנה לקראת היום הגדול, כאשר מידי כמה שבועות יוצא בחסידות עלון מיוחד אשר מספר על ההכנות בכלל מוסדות החסידות ברחבי העולם.

כינוסים במהלך השנה בבתי המדרשות ברחבי הארץ

סדרי לימוד מיוחדים הונהגו בחסידות לאורך השנה כאשר כל בחור ואברך קיבל פולדר מיוחד עם חומרי לימוד ובתוכם גמרא מחולקת לסיום הש"ס, משניות מחולקות, וספר 'מעדני השולחן – ישועות משה' של בעל ההילולא זצ"ל, ומידי תאריך כ' לחודש נפגשים כלל חסידי ויז'ניץ בבתי המדרש ללימוד משותף ולסיום על חומר הלימוד החודשי.

גם מקומם של ילדי החסידות לא נפקד לקראת היום הגדול כאשר בכל ראש חודש לאורך השנה נפגשים כלל תלמידי התתי"ם לימי עיון במשנתו ובשיטתו של בעל ההילולא וכעת לקראת היום הגדול נערכים מידי יום סדרי לימוד מיוחדים.

כעת, לקראת יום ההילולא מעלים הילוך בחסידות לקראת סדרת אירועי ענק, וכן בכ' אדר א' נערך כנס נשים מיוחד ובו שמעו נשות החסידות דברים במשנתו של בעל ההילולא ולאחר מכן אף נערך מיצג מיוחד ע"י בנות הסמינר אשר ממחיש את המתנה הגדולה שבו זכו עם ירידת משנתו ושיטתו הקדושה לעולם. 

כינוסים בכל ראש חודש לילדי החסידות

כמו"כ נערכה סעודות יארצייט ביום ההילולא כ' אדר א' בכל מרכזי החסידות בעולם כהכנה לקראת ימי ההילולא באדר ב', כאשר האדמו"ר שליט"א ערך את שולחנו באנגליה לאחר כמה ימים מרוממים עם חסידיו בשילוב הדינר היוקרתי 'ותבנהו' למען בניין ה'מרכז העולמי' שיתחילו לבנות בקרוב לשמו ולזכרו של אביו בעל ה'ישועות משה' זצ"ל.

כאמור, בחסידות מציינים את ימי ההילולא השנה ובמרכזם את האירוע המתוכנן בבנייני האומה כאירוע היסטורי אשר בו ייקחו חלק חסידי ויז'ניץ מכל רחבי תבל, ובוועדה המכינה כבר מתכוננים לארח את האורחים הרבים באש"ל מלא.

יום למחרת האירוע יתקיים טיש יארצייט במרכז החסידות בבני ברק בראשות הרבי ולאחר מכן יעלה יחד עם קהל אלפי החסידים לתפילה בציון, ביום ההילולא צפוי תפילת שחרית בבית המדרש הגדול בב"ב ומיד לאחר מכן סדר לימוד מיוחד יחד אלפי החסידים.

העסקנים בסיור בבנייני האומה

מרכז חסידי ויז'ניץ הישועות משה מויזניץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד