י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בנייה לחרדים בשפיר?

הוותמ"ל התכנס ושוב התעלם ממצוקת הדיור החרדית

הותמ"ל אישר בנייה נוספת בקריית גת מערב, בשטח המוכר כעיר החרדית העתידית 'שפיר', והתעלם שוב ממצוקת הדיור החריפה בציבור החרדי • ח"כ אשר העלה את הנושא במפגש עם ראשי יהדות ארה"ב, וביקש: "צריך להפסיק לדבר איתם דיפלומטית, שיידעו שהם מאבדים את יהדות ארה"ב והדבר לא ייסלח"

הוותמ"ל התכנס ושוב התעלם ממצוקת הדיור החרדית
אתר בנייה. אילוסטרציה צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה (ותמ"ל) התכנסה ביום רביעי האחרון לאישור מתחמי בנייה באזור קריית גת מערב, במספר כולל של כ-8,000 יחידות דיור - כאשר גם הפעם לא אישרו אף לא אחת מהן כבנייה ייעודית לציבור החרדי.

הדבר קורה למרות הצהרה של שר השיכון זאב אלקין לפני ארבעה חודשים במליאת הכנסת כי ישקול בחיוב קידומן של תכניות ייעודיות לחרדים באזור. היה זה במענה לשאילתא שהגיש אז ח"כ יעקב אשר בעקבות הדיווח כי הוחלט שלא להקים את העיר הייעודית 'שפיר' לחרדים, בשטח של קריית גת מערב.

אלקין, שספג באותה עת ביקורת קשה, היתמם וטען כי אין כלל החלטה שלא להקים את העיר שפיר עבור הציבור החרדי. לטענתו, הוא לא יכול להמתין עד שיסיימו את ייעוד התכנית לחרדים והעדיף לשווק את 10 אלף הדירות במהירות שלא תחת הייעוד 'חרדי', כשהוא מוסיף ומצהיר כי ישקול בחיוב קידום תכנית חדשה ואחרת לחרדים בסך 5,000 יחידות דיור, זאת מתוך 30,000 יחידות דיור שדובר כי ייבנו כחלק מהקמת העיר החרדית 'שפיר'.

אלא שכאמור, ביום רביעי שעבר, התכנסה הותמ"ל לדון ב-8,000 יחידות דיור באזור קרית גת מערב (המכונה כך פורמלית כל עוד לא הוכרה העיר 'שפיר' בוועדת גבולות, א. ק.), כששוב הדירות לא יועדו לציבור החרדי.

ביום חמישי האחרון, יום למחרת הדיון בותמ"ל, עלה הנושא לדיון במפגש שקיימו חברי הכנסת של 'דגל התורה' עם ראשי ארגון 'עם אחד', שהגיעו מארה"ב על מנת להיפגש עם בכירי הממשלה ולפעול נגד ההכרה שלהם בתנועה הרפורמית, חלוקת הכותל והפגיעה בעיקרי הדת.

מי שהעלה את הדברים הוא ח"כ יעקב אשר שגולל את השתלשלות העניינים בכל הקשור לתכניות הבניה בשפיר והחלטות הממשלה בנדון, כשהוא מדגיש כי מלבד הפגיעה בציפור הנפש של היהדות, הממשלה פוגעת גם בציבור החרדי ובאיכות החיים שלו. הוא האשים בדבריו את שר השיכון אלקין וכן את שרת הפנים איילת שקד שלא מנעה את הפגיעה בחרדים למרות שהותמ"ל כפוף למשרד הפנים.

ח"כ אשר טען כי אין להשתמש מול שרי הממשלה בשפה דיפלומטית אלא להבהיר להם, בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים, כי אם ימשיכו לפגוע בציבור החרדי, הדבר לא ייסלח להם לנצח והם יאבדו את יהדות ארה"ב.

'בחדרי חרדים' ניסה לקבל את תגובתו של שר השיכון זאב אלקין ללא הצלחה, באם יחליטו בלשכתו להתייחס נפרסם את תגובתו במלואה.

יעקב אשר זאב אלקין שפיר יחידות דיור מצוקת הדיור החרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד