כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
כך נעצרים סוכנים חשאיים רוסיים

נשיא אוקראינה זלנסקי: "לא מאמין בשיחות, אבל צריך אפילו סיכוי קטן"

נשיא אוקראינה זלנסקי הצהיר כי הוא לא באמת מאמין בתוצאות פגישת המשלחות האוקראינית והרוסית, אך אמר כי "יש לנצל אפילו את הסיכוי הקטן ביותר להפסקת המלחמה". בתוך כך, משטרת אוקראינה לכדה סוכנים רוסיים חשאיים שנסעו באמבולנס | המפקד העליון: אנחנו חזקים יותר

נשיא אוקראינה זלנסקי: "לא מאמין בשיחות, אבל צריך אפילו סיכוי קטן"
שוטרי משטרת אוקראינה ברחובות צילום: משטרת אוקראינה

נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, אמר היום (ראשון) לאחר הפרסום כי יתקיימו שיחות בין הצדדים בבלארוס, "אלכסנדר לוקשנקו ביקש ממני שהוא רוצה להיפגש עם המשלחות האוקראיניות והרוסיות, אני מדגיש, בלי שום תנאי, אני אגיד בכנות כמו תמיד, אני לא באמת מאמין בתוצאה של הפגישה הזו, אבל תנו להם לנסות. כדי שלאף אזרח באוקראינה לא יהיה ספק שאני, כנשיא, לא ניסיתי לעצור את המלחמה, גם כשהיא הייתה קטנה, אבל עדיין היה סיכוי", אמר זלנסקי.

הנשיא הדגיש כי בעוד כוחותיו "מגנים על המדינה בכל השטח", גם הצמרת נמצאת בשטח. "כולנו נגן על המדינה שלנו, על הגבולות שלנו. עלינו לפעול באופן פרגמטי כדי להשיג את המטרה שלנו. והמטרה שלנו היא השלמות הטריטוריאלית שלנו. ראיתם את עמדתנו במאה אחוז. זאת הגנה ללא תנאי על המדינה הלאומית", אמר.

כפי שדווח לפני מספר שעות, בעקבות שיחה בין נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי למנהיג בלארוס אלכסנדר לוקשנקו, סוכם כי המשלחת האוקראינית תיפגש עם רוסיה ללא תנאים מוקדמים בגבול אוקראינה-בלארוס ולא במינסק הבירה.

לפי הבלארוסים, לוקשנקו לקח אחריות על כך ש"בזמן הנסיעה הלוך החזרה של המשלחת האוקראינית, כל המטוסים, המסוקים והטילים הרוסיים המוצבים בשטח בלארוס יישארו על הקרקע", כלומר הפסקת אש זמנית עד לסיום השיחות.

המפקד העליון ולרי זלוז'ני.

על רקע הדברים הללו, אומר המפקד העליון של הכוחות המזוינים של אוקראינה, ולרי זלוז'ני, "אנחנו נלחמים נגד אחד הצבאות הגדולים בעולם. אבל אנחנו חזקים יותר, וכל יום החיילים שלנו מתחזקים. תוך יומיים גויסו כמעט 100,000 אזרחים, מחציתם חיילי מילואים של כוחות הביטחון".

האוקראינים לא מוותרים על שום אמצעי, ומקיימים סיורים ללא הפסקה ברחבי העיר קייב שנמצאת בעוצר. לטענת משטרת אוקראינה, "קבוצת חבלנים רוסית נעצרה, הפושעים הסתובבו ברחבי העיר באמבולנס".

הסוכנים הרוסיים שנעו בקייב באמבולנס | צילום: משטרת אוקראינה.

על פי נתוני אתר החדשות האוקראיני 'סיוודניה', 4,300 חיילים רוסים נהרגו עד כה, 26 מסוקים הופלו ו-146 טנקים הושמדו. 

ולדימיר זלנסקי שיחות שלום מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד