כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

איכלר תוקף: "נפתלי בנט קנה את המפלגה הנופלת"

ח"כ ישראל אייכלר תוקף בארסיות את יו"ר הבית היהודי: "נפתלי בנט בא משום מקום עם 100 מיליון דולר, קנה את המפלגה הנופלת והפך אותה לסטארט-אפ פוליטי"

ישראל אייכלר. צילום: יעקב כהן
ישראל אייכלר. צילום: יעקב כהן

הערב (ד), מעל דוכן המליאה, התייחס ח"כ ישראל איכלר לגילויי השחיתות בפריימריז בבית היהודי ובמפלגת העבודה.

"במפלגות הציוניות מתגלות שחיתויות נוראיות בתהליכי הפריימריז. במשך שנים לעגו ליהדות התורה שגדולי ישראל קובעים בה את הרשימה לכנסת. הטיפו לנו דמוקרטיה. עד שבאו אנשים דמוקרטיים לעילא מצד שמאל ביש עתיד וליבני. גם מצד ימין אצל ליברמן אין כבר פריימריז. כולם הבינו בדרך הקשה, שאם אתה רוצה רשימה של אנשים שנאמנים לדרכה של המפלגה ולבוחריה, אסור לתת את הרשימה בידי מאכערים המביאים ארגזי טפסי התפקדות המשולמים על ידי בעלי הון ואינטרסים.

"לא מפקירים גורלה של מפלגה, בידי הגורל של משחקי בקוביא וזוכי פיס עלומים.
האסון הגדול ביותר שקרה בפריימריז בולט במה שקרה לציונות הדתית. המפד"ל עם כל מגרעותיה, יש לה היסטוריה של יותר משישים שנה.

"מישהו בשם נפתלי בנט בא משום מקום עם 100 מיליון דולר בכיס, קנה את המפלגה הנופלת "הבית היהודי" והפך אותה לסטארט-אפ פוליטי שהניב שנים עשר מנדטים וסחר איתם בבורסה הקואליציונית ומכר אותה למרבה במחיר.

"אני מקווה שהוא עשה את זה באופן חוקי, אבל אפילו אם זה חוקי, וגם אם הוא לא שלח חוקרים סמויים ליריביו זבולון אורלב וח"כ סלומיאנסקי, יש כאן סילוף נורא. עצם העובדה שאיש ההון והממון לקח מפלגה שורשית והפך אותה למפלגה שבדמותו ובצלמו וכולם - כולל אנשי האיחוד הלאומי – משתחווים לאליו ומעניקים לו סמכות לעשות ככל העולה על רוחו, מראה ששיטת הפריימריז קרסה.

"גם בליכוד אנשים שלא מצביעים ליכוד קבעו את הרכב הרשימה, זה מראה ששיטת הפריימריז לא נכונה. במפלגת העבודה השורשית באים אנשים עם ארגזים ועכשיו מחשידים זה את זה בפלילים. כל זה מראה שהפריימריז זה לא דרך דמוקרטית אלא מסחרית.

"המסקנה היא שטעיתם לא רק בשיטת הבחירות אלא גם בחידושים בחינוך ובכלכלה שהבאתם מאמריקה הגדולה. גם הפריימריז באמריקה זה דבר מושחת ורקוב לא פחות מן הדיקטטורה של פוטין. רק אנשי ההון המיליונרים קובעים מי יש לו סיכוי בכלל להיות נשיא, או סנאטור או חבר קונגרס. אם הספונסרים של אובמה לא היה משקיעים מיליארד דולר, הוא לא היה נבחר. גם רומני שהפסיד את הנשיאות השקיע מיליארד דולר. אף אחד מן האזרחים הפשוטים לא היה יכול להיות נשיא ולא סנטור ולא חבר קונגרס. השחיתות שם גואה, אנשי ההון קובעים את השלטון, אין שם צדק, אין שם יושר.

"יש ללמוד מכך שהעולם הנוכרי המודרני אינו מביא בשורה לעולם. אירופה לא תלמד אותנו מה זאת ליב"ה, מה זה שורשים של עם, איך צריך לחנך ילדים כדי להכין אותם לחיים. את כל הדברים האלה שאתם מנסים לכפות עלינו, תראו בסופו של דבר שם משאות שוא. אגב, החינוך הממלכתי במדינת ישראל עומד במבחני מתמטיקה בדירוג שבין אינדונזיה למלזיה. גם בדירוג מבחני המתמטיקה, נכשלם. האמת היא שאם ילמדו את הילדים תורת חיים ואהבת חסד של תורת ישראל של אלפי שנים, זה ייצר לנו דור טוב יותר, עם יפה יותר ואומה שנוכל להתגאות בה".
ישראל אייכלר פריימריז בחירות הבית היהודי כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד