כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024
מוסקבה נדהמה מההתנגדות

הבכיר הרוסי מעריך: זהו היעד של ולדימיר פוטין

סגן שר החוץ הרוסי לשעבר טוען כי מוסקבה נדהמה מההתנגדות העזה של אוקראינה ומההחלטה של ​​מדינות אירופה – התלויות במידה רבה בגז הרוסי – להטיל סנקציות כה קשות | להערכתו פוטין חותר לניצחון מלא עד יום רביעי

הבכיר הרוסי מעריך: זהו היעד של ולדימיר פוטין
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין צילום: דוברות הקרמלין

סגן שר החוץ של רוסיה לשעבר, אנדריי פדורוב, אמר שפוטין שואף לניצחון מלא עד ה-2 במרץ. בשיחה עם אל-ג'זירה, אמר פדורוב "הכל יהיה תלוי ביומיים הקרובים מכיוון שלפי ידיעתי פוטין הורה על פעולה צבאית מלאה עם ניצחון עד ה-2 במרץ".

פדורוב הוסיף כי מוסקבה נדהמה מההתנגדות העזה של אוקראינה ומההחלטה של ​​מדינות אירופה – התלויות במידה רבה בגז הרוסי – להטיל סנקציות קשות.

לאור המצב, קוסובו ביקשה מארצות הברית להקים בסיס צבאי קבוע במדינה ולהאיץ את שילובה בנאט"ו לאחר פלישת רוסיה לאוקראינה. "האצת חברותה של קוסובו בנאט"ו ובסיס קבוע של כוחות אמריקאים היא צורך מיידי להבטיח שלום, ביטחון ויציבות במערב הבלקן", אמר שר ההגנה של קוסובו, ארמנד מחאג' בעמוד הפייסבוק שלו.

עצמאותה של קוסובו ב-2008 מוכרת על ידי יותר מ-110 מדינות, בעיקר מדינות מערביות, אך לא על ידי רוסיה או סרביה. לאור המצב האיחוד האירופי מצפה ליותר מ-7 מיליון פליטים אוקראינים, "אנחנו עדים למה שעלול להפוך למשבר ההומניטרי הגדול ביותר ביבשת אירופה שלנו מזה הרבה מאוד שנים. הצרכים גדלים תוך כדי דיבור", אמר ג'נז לנרצ'יק, הנציב האירופי לסיוע הומניטרי וניהול משברים, במסיבת עיתונאים בבריסל.

בתוך כך, צבא רוסיה הודה היום לראשונה כי היו חיילים "הרוגים ופצועים" בין חייליו באוקראינה, מבלי לומר כמה מתו שם. "אנשי לוחמה מפגינים אומץ וגבורה תוך שהם ממלאים משימות קרביות במבצע הצבאי המיוחד", אמר דובר צבא מוסקבה, איגור קונשנקוב, בטלוויזיה הממלכתית. "למרבה הצער, בין חברינו יש הרוגים ופצועים".

על פי נתוני אתר החדשות האוקראיני 'סיוודניה', 4,300 חיילים רוסים נהרגו עד כה, 26 מסוקים הופלו ו-146 טנקים הושמדו.

ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד