כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
אוקראינה סופרת קורבנות

התחזית הקודרת של ראש העיר קייב: "הולך להיות לילה קשה"

מלחמת רוסיה-אוקראינה: 352 הרוגים באוקראינה | 4,300 הרוגים רוסים | ראש עיריית קייב מזהיר מפני "לילה קשה" | 1,067 מטרות צבאיות באוקראינה נפגעו | אוקראינה פותחת בהליכים נגד רוסיה בבית הדין הבינלאומי בהאג • ומי מצטרפות לחרם על רוסיה • כל הפרטים

התחזית הקודרת של ראש העיר קייב: "הולך להיות לילה קשה"
שוטרי משטרת אוקראינה ברחובות צילום: משטרת אוקראינה

משרד הבריאות של אוקראינה מעדכן הערב (ראשון) כי 352 בני אדם נהרגו מתחילת הפלישה הרוסית למדינה, מתוכם 14 ילדים. בנוסף, 1,686 בני אדם נפצעו, מתוכם 116 ילדים.

במקביל, ויטלי קליצ'קו, ראש עיריית קייב, בירת אוקראינה, מוסר כי "הלילה שוב הולך להיות קשה, מבקש מהתושבים לישון במקלטים".

לדבריו, קייב "מכותרת" וכי לא ניתן לפנות אזרחים מפני שכל הכבישים המובילים אליה חסומים. העיר לדבריו "נמצאת על סף משבר הומניטרי".

בניין שנהרס בקייב. צילום: משטרת אוקראינה.

עם זאת, התקשורת האוקראינית מדווחת כי 4,300 חיילים רוסים נהרגו, 26 מסוקים הופלו ו-146 טנקים הושמדו. מנגד, משרד ההגנה הרוסי מעדכן כי צבא רוסיה פגע עד כה ב-1,067 מטרות צבאיות באוקראינה.

על רקע ההתרברבות במספרים, חברת "מקסר" האמריקאית מציגה תמונות לווין שמראות כי כוחות קרקע רוסיים גדולים עושים את דרכם לעבר קייב, והם כעת נמצאים במרחק של 60 ק"מ מהבירה. מדובר בשיירה באורך של כ-5 ק"מ והיא כוללת טנקים ומיכליות דלק.

בתוך כך, אוקראינה פתחה בהליכים נגד רוסיה בבית הדין הבינלאומי של האו"ם. היא מאשימה את מוסקבה בתכנון רצח עם וביקשה מבית המשפט להורות לרוסיה להפסיק את פלישתה ולשלם פיצויים.

אוקראינה מבקשת מבית הדין הבינלאומי לצדק, שבסיסו בהאג, לציין "צעדים זמניים" המורים למוסקבה "להשהות לאלתר את הפעולות הצבאיות".

הצעד של אוקראינה מגיע לאחר שורה של סנקציות כבדות נגד רוסיה מצד עשרות מדינות בעולם. רק בשעות האחרונות דווח כי ספקית האנרגיה הבריטית BP, מושכת את השקעותיה בחברת הגז הרוסית רוסנפט, העומדות על כמעט 20% ממניות החברה. כך גם, חברות המשלוחים UPS ופדקס השעו את המשלוחים לרוסיה על רקע הפלישה של המדינה לאוקראינה.

מלחמת אוקראינה רוסיה בית הדין הבינלאומי בהאג הרוגים ופצועים חיילים הרוגים קייב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד