כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

טרגדיה בציריך: הנגיד החרדי ורעייתו נספו בשריפה

הנגיד ר' יוסף אלבוים, בן 91, ורעייתו בת ה-74, מגדולי תומכי התורה בצריך, נספו בשריפה בדירתם • בני משפחתם חולצו ללא פגע • ייטמנו בחלקת חסידי ספינקא ב'סגולה'

השריפה בציריך. צילום: tagesanzeiger.ch
השריפה בציריך. צילום: tagesanzeiger.ch



טרגדיה בציריך: בני הזוג, הנגיד ר' יוסף אלבוים, בן 91, ורעייתו בת ה-74 ז"ל, נספו בשריפה שפרצה אמש בדירת מגוריהם.

צוותי כיבוי אש קיבלו את הקריאה מעט לאחר חצות, אך כשהגיעו כבר נשרפה עליית הגג בה התגוררו בני הזוג. לדברי עדי ראייה, האש התפשטה במהירות רבה.

בעת שהשריפה פרצה בחצות הלילה, נמו בני הזוג את שנתם. בדירה הייתה גם העוזרת. בשלב זה לא ידוע ממה פרצה השריפה. השכנים שהבחינו בלהבות המיתמרות מהדירה, מיהרו להזעיק את כוחות ההצלה. אל המקום חשו מיד כבאיות אש, ניידות אמבולנסים ומשטרה, שהקיצו ביללות צופריהם את כל השכונה המנומנמת.

משפרצו פנימה, הבחינו כי בני הזוג שרועים ללא רוח חיים, כתוצאה משאיפת העשן הכבד. העוזרת עצמה נפגעה באורח קשה והובהלה לבית החולים המקומי להמשך הטיפול.

בבנין עצמו מתגורר גם אחד הבנים של בני הזוג, כאשר ההורים התגוררו בקומה העליונה, ואילו הבן גר למטה. בני משפחת הבן שנמו על יצועיהם, נצלו ולא נפגעו כלל, שכן הדליקה התפשטה רק בקומה העליונה, והם לא היו מודעים כלל לבעירה הגדולה, עד שהגיעו כוחות ההצלה.

לוחמי האש הצליחו להשתלט במהירות על הלהבות וכיבו אותן, אך עבור בקשישים היה זה כבר מאוחר מדאי.

במהלך פעולות כיבוי האש, נחסמו מספר רחובות בשכונה, עד לסיום פעולות הכיבוי. סיבת השריפה עדיין לא ברורה. חוקרי שרפות של משטרת ציריך פתחו בחקירה. להערכת המשטרה המקומית, הנזק שנגרם לבית עומד על כ-100.000 פרנקים.

ר' יוסף ז"ל נמנה על חסידי האדמו"ר מספינקא ברחוב דונולו בבני-ברק, הוא היה עוד תלמידו של האדמו"ר ה'חקל יצחק' מספינקא הי"ד. לאחר השואה הגיע לקנדה ומשם עבר להתגורר בציריך. המנוח היה ידוע כעשיר גדול. את עושרו עשה מבנק להשקעות שפתח בשוויץ ונודע כבעל צדקה מופלג שתמך במוסדות התורה והכולל המקומיים. את ביתו הכירו כל גבאי הצדקה שנהנו ממתת ידו.

הלווית בני הזוג יצאה מבית העלמין של הקהילה האשכנזית בציריך, בדרכה לארץ-ישראל.

בני הזוג יטמנו בבית העלמין סגולה בפתח תקווה, שם רכש המנוח עוד בחייו, חלקת קבר עבורו ועבור רעייתו, בחלקת חסידי ספינקא. האדמו"ר מספינקא וחסידיו ישתתפו בלוויה.

בני הזוג הותירו אחריהם בנים ונכדים שומרי תורה ומצוות.

צילום: tagesanzeiger.ch

יוסף אלבוים שריפה ציריך שוויץ בית חולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד