כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
נערך לשימוש בנשק כימי

הערכה מודיעינית: "פוטין מוכן לאבד 50,000 חיילים"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין "מוכן לאבד 50,000 חיילים בפלישה לאוקראינה" כך עולה ממסמך שדלף ממשרד הבריאות הרוסי, שחשף כי מוסקבה נערכת ל"מצב חירום רפואי" 

הערכה מודיעינית: "פוטין מוכן לאבד 50,000 חיילים"
צבא רוסיה צילום: משרד ההגנה הרוסי

ראשי המודיעין אמרו שרוסיה מוכנה לאבד עד 50,000 חיילים, כאשר מניין החיילים הרוסים ההרוגים הלא רשמי עומד על בין 3,000 ל-4,000 קורבנות. המערב חושש כי ולדימיר פוטין יורה לראשי הצבא להשתמש ב'נשק כימי' ו'לתקוף בתי חולים' בעוד הלחימה נמשכת באוקראינה, בזמן שקייב נלחמת כדי להישאר בשליטה אוקראינית. כך דווח ב'דיילי מייל'.

מומחה לנשק דה ברטון-גורדון אמר לדיילי 'מירור': "אם רוסיה תסתבך אני לא אתפלא בכלל אם הם השתמשו בנשק כימי". מצב הרוסים לא טוב, מסמך שנחתם על ידי סגן שר הבריאות פלוטניצקי, מעלה כי הוא ביקש מחברות הרפואה "להיות ערוכות באופן מיידי לפעילויות שמטרתן הצלת חיים ושמירה על בריאותם של תושבי רוסיה".

חברות רפואה רוסיות הצטוו לשלוח רשימה המכילה את פרטי המומחים והעובדים הרפואיים למשרד הבריאות, כך שניתן יהיה לפרוס את הצוות האזרחי, כך לפי מסמכים שהגיעו לידי ITV News. אמה בורוז, עורכת החדשות של ITV, אמרה כי המסמכים, שתוארכו ב-25 בפברואר, מצביעים על כך שרוסיה צופה "מצב חירום בריאותי מסיבי". משרד הבריאות מחפש במיוחד חובשים המתמחים בטראומה, כאבי פנים ולב, כמו גם אחיות, רפואת ילדים, מרדימים ורדיולוגים.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין נשק כימי התקפה כימית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד