י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הקנצלר ממשיך לאיים

מעל 100,000 בני אדם הפגינו בברלין נגד רוסיה

בגרמניה נמשכות הפגנות הסולידריות עם אוקראינה בערים שונות ובעיקר בבירה ברלין. המוחים קוראים לאיחוד האירופי לעשות יותר כדי לעצור את הלחימה והקנצלר ממשיך לאיים | שער הניצחון המפורסם מואר בלילות בצבעי דגל אוקראינה

מעל 100,000 בני אדם הפגינו בברלין נגד רוסיה
מחאות בגרמניה למען אוקראינה צילום: unsplash

לפחות 100,000 בני אדם הפגינו אתמול (ראשון) בברלין, בירת גרמניה, מתוך סולידריות עם אוקראינה, שנלחמת מול פלישה של חיילים רוסיים. המפגינים, שהתאספו מול שער ברנדנבורג והרייכסטאג, נשאו דגלים בצבעי צהוב כחול של דגל אוקראינה.

על רקע ההפגנה הענקית, קנצלר גרמניה, אולף שולץ, הזהיר את נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, שלא לזלזל בנחישותו של המערב, תוך התייחסות ל"אתגר הגדול" של מניעת המלחמה באוקראינה, והחשש שהמלחמה תזלוג למדינות אחרות באירופה.

"אנחנו עומדים בחובת הסיוע שלנו בנאט"ו ללא שום 'אבל', אמרתי את זה גם לבעלות בריתנו במרכז ובמזרח אירופה החוששים לביטחונם. פוטין לא צריך לזלזל בנחישות שלנו להגן יחד עם בעלי בריתנו על כל מטר רבוע של שטח של ברית נאט"ו" אמר.

שער ברנדנבורג מואר בצבעי דגל אוקראינה | צילום: unsplash.

בנאום בפני הבונדסטאג במסגרת מושב יוצא דופן בשל המצב באוקראינה, הדגיש שולץ את חומרת דבריו והבטיח שעם כניסתה של כל מדינה לנאט"ו, הרצון כבעל ברית הוא להגן על המדינה ההיא.

בין האתגרים הגדולים הוא "מניעת התפשטות 'מלחמת פוטין' למדינות אחרות באירופה", אמר, והוסיף כי עם הפלישה לאוקראינה, הנשיא הרוסי "לא רק רוצה למחוק מדינה עצמאית מהמפה", אלא "הורס את סדר הביטחון האירופי" שנקבע במשך כמעט חצי מאה. שולץ האשים את פוטין ברצונו "לבנות אימפריה רוסית" ולארגן מחדש את אירופה באופן קיצוני בהתאם לרעיונותיו, שבגינם הוא אינו חושש מהפעלת אלימות צבאית.

ברלין גרמניה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד