י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הנחישות תנצח שוב?

גלגלי ההיסטוריה: כשרוסיה הגדולה נכנעה לפינלנד הקטנה

לפני כ-80 שנה פלשה ברית המועצות לפינלנד שכנתה ממזרח | הקרבות הקשים והלחימה העזה מצד הצבא הקטן אך המלוכד של הפינים, הותירו את רוסיה הגדולה בהלם | נוכח המתחולל באוקראינה כעת נדמה כי ההיסטוריה עושה קאמבק

גלגלי ההיסטוריה: כשרוסיה הגדולה נכנעה לפינלנד הקטנה
צבא רוסיה צילום: משרד ההגנה הרוסי

בשנת 1939 ברית המועצות פלשה לפינלנד שכנתה, היא הפציצה את הבירה הלסינקי, אך חייליה לא הצליחו להתקדם, ונתקעו בקו מבוצר בתוך יער עם שלג עמוק. הפינים נלחמו בגבורה עם כל הנחיתות מבחינה מספרית, הם המציאו בקבוק התבערה וקראו לו "בקבוק מולוטוב" על שם שר החוץ הסובייטי דאז.

הסובייטים נתקעו מול הפינים הנחושים, הקור והשלג למעשה גמרו את הרוסים אפילו שהם היו מורגלים בתנאי שטח קר ומושלג, אך הרוסים לא היו מוכנים למלחמה בשיטת גרילה, והכוחות הפינים זינבו ברוסים לאט לאט, עד שלרוסים לא הייתה ברירה והם חזרו הביתה מושפלים.

במשך שבועות נלחמו הפינים בגבורה, והסבו אבדות קשות לרוסים, הרוסים היו בהלם, כי חשבו שהמלחמה תהיה קצרה. גם עכשיו הסיפור של רוסיה ואוקראינה, מזכיר את הסיפור של רוסיה בפינלנד, אמנם עדיין המלחמה לא הסתיימה, אך אן הרוסים חשבו שהם יטאטאו את אוקראינה, הם גילו צבא שהם לא ציפו לו, כמו אז, גם היום, אירופה הצדיעה לפינלנד על הלחימה והניצחון, ועכשיו אירופה מצדיעה לאוקראינה על הלחימה, אך עדיין המלחמה לא הוכרעה, לא ברור איך תסתיים המלחמה, אך כבר ברור, שהאוקראינים לא פראיירים. וכן, גם היום כמו אז, מדינות אירופה וארה"ב, שלחו נשק ומתנדבים לפינלנד.

מתחילת הלחימה בין רוסיה לאוקראינה נצפו חיילים רוסים רבים מתים ברחובות אוקראינה, עשרות משוריינים רוסיים שרופים, טנקים רוסיים שרופים, ועשרות חיילים רוסים שבויים, לטענת האוקראינים, יש לרוסים אלפי הרוגים, אותם הם מסתירים כדי לא לעורר פאניקה ברוסיה, כבר עכשיו מתברר כי לא תמיד דווקא הצבא הגדול מנצח אלא לפעמים צבא קטן נחוש ומלוכד מצליח יותר.

פינלנד מלחמת אוקראינה רוסיה הטלת סנקציות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד